Mitt år 2007 i bilder. del 1


Idag är det nyårsafton. info för er som inte visste om det.

Jag försker komma på vad jag gjort under året genom att titta på bilder på datorn. Året är alldeles för långt för att komma ihåg det annars.
Men jag har inte haft någon kamera i början utav året.. lite småtjorvigt. Tex så har jag inga foton från är 2007:s första Finlandsresa. När jag åkte till Karo i Oulu. (Då när Janina åkte till Reisjärvi med mig. Hon hade förresten inget körkort då. Mysko, känns som om hon alltid haft sitt körkort.) Eller från när vi var till norge för första gången, med tjejgänget.

Info för sådana som är lite mindre datanördar:
Det går att trycka på dom små bilderna, så blir dom större. Så länge dom inte är i ett collage alltså,

Iallafall så tänkte jag dela med mig utav mina bilder till er här på bloggen. Från 2007 alltså ;)

image29

Fejk-studenten med Mini-me och Hajen på Haga en iskall en vinterdag i januari. Alla tycks ha åsikter om den men vi hade iallafall skoj. Så det så.



Blev en del skidåkning i vintras. Tyvärr så har jag inga bilder från Sälen men "Colorado" duger väl?

image115

Vårterminen 2007 gick åt att plugga en hel massa. Ja, till och med jag pluggade.

image118

I Tällberg en dag i våras. Johans jacka var en mycket fin flagga. och det var för övrigt en mycket fin kväll då. Och rolig kväll. Och ja, Tom var endast min kompis då :) Pettan som tagit bilderna.



Vi hade hejdå-fest, även kallat avskedsparty för Annukka nångång i april. På Jerusalem. Oh yeah. Men det var rktigt himla kul! Och jag är fortfarande himla bummed att jag inte kunde åka på efterfesten i Östtjärna.
Och i januari ska Annukka gifta sig! Janina, visste du de!? En resa dit sen va?! Den 26:e, då har du hunnit komma hem :)

image122

Vi var till Fjätervålen någon gång i maj. Det var himmelens skoj. På riktigt. Vi var som småbarn, hade vattenkrig i en hel massa timmar. Tyvärr har jag ingen bild av när Janina och Brett klättrade upp på taket och FUSKADE. Tacokväll, solande, Nipfjället och Njuperskär är väl det jag har bilder på här, från den resan. Och så.. The gang!




Studentveckan. Mycket skoj. Grillning i Säter i underbart väder med S3a.
(Julia. Jenita. Therese. Tjejer från klassen. Nästan hela klassen.)

image131

Vi pyntade studentvagnen i Gustavs. Var så varmt så ballongerna smällde. Och våran vagn såg himla ledsen ut väl framme på Haga nest day.

image140

Kvällen före studenten var vi ute och åt med klassen på Broken Dreams i Borlänge.

image148 Jag och min favorit Julia.

image150

Studenten, studenten. Man tar bara studenten en gång och det ska firas, såklart. För min del var det en av dom roligaste dagarna in my life. Vi hade så sjukt roligt, särskilt kvällen!

image124

Bilder från en grillkväll hemma hos Kinnunen. Och fy vad jag älskade Helunas kamera. Åh, man fick så bra bilder, så lätt. Bilderna är egentligen bättre var för sig, men jag vill få med så många som möjligt och då är det collagen på Picasa som gäller. Har inget annat program på denna dator. Men iallafall, en lyckad grillkväll även Linnéa fick lite väl mycket BUSpå foten ;)


Jenitas och Jims bröllop.
Jättefint var det. Annelie, titta vad liten Eddie är!? Markus och så brorsan och hans fru fick också vara med på bild. Och Tom i bakgrunden.


image156



image161




Suvarit. Lite surt att jag inte hade någon egen kamera då, så jag har bara dessa bilder, som jag lagt i en hög på varandra. Från p3!













Tom M P. Vad ska man säga? Min kärlek. Han är faktiskt ganska så jättebäst.
Bilderna är tagna i Tällberg, typ en månad efter att vi blivit tillsammans. Petri fotade och vi hade skoj. Petri hade nog skoj han med. Hoppas jag. Iallafall så försökte inte Tom hänga mig på bilden längst ner, utan han försökte hissa upp mig i en flaggstång.

Kommentarer
Postat av: Ami

Gott Nytt År på dig syrran!

Roligt inlägg med mycket bilder! Barnen gillade det oxå... Deras kommentarer: "Wau, Tom o Päivi..." " O, Päivi är så fin på alla kort"

Vi ses o höres!

Kram Ami

2008-01-01 @ 19:33:31
Postat av: Pivven

Ami, du försöker väl inte syfta på att jag är med på nästan alla kort?! :D
Hopaps familjen Vähäjylkkäs år 2008 blir superb, Kramar!

2008-01-01 @ 20:07:27
Postat av: Julia

Gud vad fint du har gjort! Jättefina bilder. Och jag blir alldeles sentimental när jag ser bilderna från studentveckan och studenten. Gaah vad roligt det var! Vill uppleva det igen, med dig! Våran studentkväll måste i alla fall varit den allra mysigaste och roligaste. :)

Och du är ju inte lite snygg på studentkortet där vi trädet med rosen. My god vad du är fin! :D

En massa gott nytt år och en stor kram!

2008-01-01 @ 20:41:07
Postat av: eva

vad fint år du haft :).
Kram.

2008-01-03 @ 12:58:28
Postat av: Ami

Nejdå... jag syftar inte på det..men det var bara så att våra barn såg de bilderna som du var med på och tydligen inte de andra...

Lycka till i Norge me jobb o lägenhet!

2008-01-03 @ 13:39:41
Postat av: Elina

Fint du gjort med bilder och så.
Jenita var jättefin på sitt bröllop :)

2008-01-07 @ 19:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom