kort resumé

Bloggen har haft semester. Mycket har hänt sen senast.
Förresten. Kul med alla kommentarer till Minttu i förra inlägget. Jag vet att hon också blev himla glad! Så, thank you :)
Och vet ni en till sak. På fredag flyttar hon, med största sannolikhet, hem! Efter över 5 månader. Finally!
Och hennes vänstra tumme och pekfinger är igång, lite smått. Underbart med några framsteg. Som vi väntat.. Inte minst hon själv då ;-) Nu kommer det att gå vägen. And welcome home, dear sister :)

Och mitt liv då?
Funderar på vart jag ska börja. okej, försöker mig på en snabbuppdatering. Bilder kommer senare.
  • Jag fick semester.
  • Den 4/6 - 2008 förlovade vi oss i Tällberg. <3
  • Vi var på Hennas och Janinas studentmottagningar. 1 år från vår egen student? Känns som 5 år minst, så mycket har hunnit hända.
  • 7/6 - 2008, Bror Pekka fick sin Jonna. Vackert och lyckat på alla sätt och vis.
  • Jag och Tom åkte till Uppsala en dag. Bara för att. Behöver jag säga att vi hade det nice?
  • Paulis examensfest hann vi också med. Insinööri-brollan ;-)
  • Janinas och Bretts bröllop 14/6 - 2008. Underbart fint!
  • 15/6 - 2008 hade vi våran förlovningsfest hemma hos Toms föräldrar i Insjön. Törs inte gissa mig på hur många gäster det blev till slut. M å n g a !! :)
  • Vi åkte till Finland för 1,5 veckor. Först var det "släktthelg" uppe i Rovaniemi. Pappas släkt. Riktigt trevligt var det. (Lägger in bilder så att dom släktingar som missade det får se.) Sen åkte jag och Tom till Karo och hennes Ilari i Raahe. Vi var där i 4 dagar och vi trivdes riktigt riktigt bra :) Sen var det sommarmöte för fulla puckar :)
  • Plikten kallade och vi är tillbaka i Norge.. Blähäs. Har jobbat en del. Kom nyss från p-möte och har aldrig varit mer angelägen om att byta jobb. Så fort som möjligt!!  Synd att man själv måste söka nytt jobb. Tänk så mycket lättare det var om jobbet kom och sökte mig istället för tvärtom?
Jaadu. Det var väl det viktigaste i stora drag. Som sagt så kommer bilder lite senare. Förändingar håller på att hända på min sida. Ni får se snart!


Må guld.



Kommentarer
Postat av: Minttu

Tack! <3 Kul med en uppdatering även från dig. (: Ni kommer hem i helgen va, vilken dag kommer ni? Fatta, sen så kan vi umgås och göra en massa saker hemma, och vi behöver inte tänka på när min permistid tar slut och måste åka sjuktaxi tillbaka till sjukhuset.. Det känns helt ofattbart, precis som en sköterska sa till mig nyss, att man vågade aldrig tro det när det var som värst. Så ska precis lägga mig, min näst sista natt på sjukhus, förhoppningsvis för väldigt lång tid! Tänkte att om vi kommer över till Norge nån helg, ska ju ha semester jag, så kan jag hjälpa dig att söka jobb, alltså moraliskt stöd och "smarta tips" om inte annat, eller för att jag tycker det är kul ;) Men sköt om dig syster, vi ses <3

2008-07-09 @ 23:17:51
Postat av: Ami

Kul med uppdatering från dig! Har väntat på den o kikat in lite nu o då för att upptäcka att du fortfarande inte uppdaterat... Men skoj att den kom!:) Var ni förresten på suvarit??? Vi var i alla fall där, men inte såg vi skymten av varken Pivven eller Tom. Konstigt...

Hoppas att vi ses snart!

2008-07-09 @ 23:28:38
Postat av: Henna

Förändringar var det ja.. Spännande! :) Längtar hörru!;) Inte du va? :)

2008-07-10 @ 23:36:14
Postat av: Julia

Päivi! <3 Jag har både ringt och smsat till båda dina nummer men inget svar nånstans. Vill så gärna prata med dig. Kan du inte ringa, om det funkar? Du fattar inte hur mycket jag saknar dig. Massa kramar!

Postat av: Katja

JT, Olen nahnyt hienoja kakunkoristeita, jos kiinostaa niin katso http://www.weddingmountain.com/c-228-view-all-wedding-cake-toppers.aspx?pagenum=1

Jos loydat niin voin ottaa mukaan ennenkuin lahdetaan, lahdetaan kolmen paivan paasta.

JR Katja

2008-07-19 @ 23:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom