somrigt värre


Ett nytt inlägg kanske var på tiden?
Fick precis veta att det är söndag. Synd. Var så säker på att det var måndag. Och då hade det ju varit en dag mindre till min lediga helg som förhoppningsvis kommer att tillbringas hemma i Dalarna.
Anledningen till att jag inte kan vara säker på det är att jag har jobb på fredag. Och på lördag går det inga tåg eftersom det är 17:e maj. En dag då hela Norge är ett kaos, har jag fått lära mig.
Och det känns onödigt att bara komma hem på söndag. Bara nån vänlig varelse vill ta min vakt på fredag...

Iallafall. Helgen har varit kanonfin. För det första. Vädret! Kan det bli bättre? Det har varit riktigt sommarväder hela helgen. Underbart. Riktigt vietävä underbart till och med. Shorts, linne och ballerinas.. Det är grejer det.

I fredags var jag faktiskt fri. Skönt var bara förnamnet. Tom kom till Lillerström efter jobbet.. Vi tränade och hade roligheter för oss på stan. Sen satt på en uteservering och bara njöt av sommaren. (Det är inte vår. Det är sommar!) 
Kanske borde börja bära med mig min kamera? Lillerström är en riktigt fin stad..
Jag åkte även och spelade innabandy på kvällen. Det var svettigt, svettigt, svettigt.  Vi var ett gäng tomater som flåsade runt där på plan. Ingen luftkonditionering här inte. Jaja, skoj var det iallafall.

Igår jobbades det och på kvällen var vi till Bygdøy med nuoret. Det är ett ställe vid havet.. Vackert som tusan är det. Och jag blev än en gång kär ;)
Folk spelade wolleyboll och grillade och hade det trevligt. Fast än en gång kom vi på att dom flesta finnar behöver skakas om lite så dom inte är så förbannat stela.
Sen var vi i Oslo, gick runt där i centrum och mådde kalas. Kalas. Kalas.

Och nu ska det jobbas.

Sista meningen förstörde allt det roliga och somriga.



image193

Från Bygdøy strand.

Kommentarer
Postat av: Ami

Oj, vilket härligt ställe! Ja, man blir så lycklig av försommaren, allt är härligt..
Hoppas att ni kommer hem till helgen o vi kan ses!

2008-05-11 @ 22:46:57
Postat av: janina

härligt härligt..:)svik inte oss här i dalarna.hoppas att ni kommer i helgen..kramar

2008-05-12 @ 11:15:18
Postat av: Henna

Det är verkligen sommar nu. Och allt är underbart då :)

2008-05-12 @ 16:15:48
Postat av: Saara

Ja, nog är det härligt med sommar. Skulle va vietävä kul om du kom hem nästa helg. nu när joel är hemma och minttu kommer nog på permis och grejjer. Skulle va kul å grilla med familjne om det var fint väder elr nåt liknande. Himla fin bild..

Postat av: Julia

åh jaa, KOM HEM!! jag vill träffa dig saknade du! om du kommer hem; ses på lördag? please? :)

2008-05-13 @ 19:09:02
Postat av: Isä

Luin pitkästä aikaa sinun blogia. Mukavaa, että työnteko maistuu ja vapaa-aikakin pitää yrittää jotenkin kärsiä. (Vai oliko se toisin päin) Täällä on loistoilmat. Yöllä vähän pakkasta ja aamulla harmaata ja päivän satelee. Niin, että tervetuloa kotiin, jos nyt pääset tulemaan.

2008-05-16 @ 15:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom