Nej tack till skiftjobb

Jag är verkligen inget stort fan av skitfjobb. Jag rent utav hatar det. Verkligen avskyr. UUUUSCH!
Jag hade ju, som jag redan skrev, min nattvecka förra veckan. Den slutade 06.30 på måndag.  Somnade vid 10.00 på  morgonen och sov till 17.00 igår. Gissa hur  mycket jag sov inatt? Inte en endaste minut! Klockan fyra gav jag upp och gick och satte mig vid datorn. Ska ju ändå jobba snart. Till 15.00. Imorn jobbar jag kväll däremot.. På torsdag morgon. osv osv. Ingen som hellst rytm i mitt liv inte.
Och mat på regelbunda tider, sova minst 7 timmar varje natt... VAd är sånt för lyx!?
Jag är som ett mensmonster dygnet runt, månaden ut. Gnällspik nr 1. Och detta är inte kul!!!

Ni som går i skolan. Var nöjda med det. Vet ni vilken lyx det är? Ungefär samma tider every day. Bitterkärringen här ångrar att hon inte fattade det då.. På den där gamla goa gymnasietiden.

Regelbundet liv, nåt jag ska satsa på. Stenhårt.
Jaja, nu ska det käkas havregrynsgröt med mjölk och lingonsylt. Smakar inte så illa som det låter. Billigt, bra, mättande, nyttigt.. Helt perfekt med andra ord.
Och sen tiitteräna till jobbet.

En till sak ni ska vara nöjda med, ni som går i skolan. Tänk att få ha på sig sina egna kläder hela dagen!? Och gula strumpor om man så önskar?
Istället har jag på mig den fulaste av dom fula (petri och Tom kan intyga) arbetskläderna. En sunkig beige t-shirt med passform för en golvmopp (dom går inte att få ren i tvätten längre). Tvång på svarta strumpor och ett par svarta byxor. Håret må vare uppsatt!! ch det fulaste av allt. En halvkeps på huvudet. En helt mjölig sådan.. Och så foppatofflor och ett förkläde. Yeah.. Jag  käönner mig otroligt sexig. Och modemedveten. Och snygg. Vacker också.


Blaablaablaa

Kommentarer
Postat av: Knasbella

Ja, det ser så ut att jag är kvar här. Nu är juho, jonna och julle i skolan. Jag kunde inte somna om. SÅ nu ska jag dega här själv i många timmar. Men det gör inget. Om okkoset drar till ruotsin suvis åker jag nog med dom om det får plats. Annars så åker jag med pecka på söndag. Kommer du iväg till suvis? Och förresten. Jag kan tänka mig att det är jobbigt att leva så oregelbundet. Jag får nästan lite dåligt samvete när jag och Jonna vakar med flit.. Usch. Kram!

Postat av: eva

jag håller med till hundra procent! när man pluggade fattade man inte hur lyxigt det var! Att jobba begränsar verkligen livet mer. Jag menar, vem skulle frivilligt gå runt i svarta strumpor varje dag, eller "pyjamas" som vi på vårt jobb? osv osv osv.... =) Kram!

2008-04-29 @ 20:51:01
Postat av: Kaisa

joo-o. sun pitää miettiä tarkkaan tuota ammatinvalintaa:) mun ammatissa saa työasun valita oman fiiliksen mukaan. voi hiippailla kalsareissakin. mutta työvuorot on tosi pitkiä ja työ ja vapaa-aika on hankala erottaa toisista. tässä työssä ei oo kahta samanlaista päivää ja pääsee kehittämään itseään. siinä muutamia puolia kotiäidin työstä.
Terveiset muksuiltakin!

2008-04-29 @ 22:06:50
Postat av: Ami

Glada vappen på dig!! Du kanske jobbar även denna kväll, eller?? Vi har haft en ok sista april, jag o barnen, var till Lindbyn o checkade firandet där. Det tråkiga är att min kära Janne råkat ut för virus i balansnerven. Han är jättedålig o spytt ungefär 1000 gånger.... Rör han på sig det minsta så spyr han, inget trevligt sällskap och minst roligt för honom...
Kom ihåg att trappa ner på jobbet som du skulle. Det är fortfarande skiftjobb då, men ändå har du lite mer tid till annat än jobb. Det blir mycket bättre ska du se...

Kramar från mig

2008-04-30 @ 22:35:44
Postat av: jessica

ååh håhåhåh...jag älskar skolan!

2008-05-07 @ 19:48:34
URL: http://jessicamedp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom