Blandat och bra


Okej, nu ska jag dela med mig lite. Tönteri töntera.
Jag har dyrt och heligt lovat mina systrar att hålla dom uppdaterade. Så nu ni. Håll i er!

För det första, min bloggdesign, riktigt vårig va? Man blir glad av den ju, precis som Ami skrev.  Okej att den är lite småbarnlig.. Men who cares? Det är  jag ju också. Tom gjorde iallafall designen så som jag ville ha den och jag är jättenöjd! Så tack honey :)

Jag fick total hjärnsläpp häromdagen. I förrgår för att vara exakt.
Klippte av mig tio cm av mitt hår. Ja. tio cm! Vet ni hur mycket det är?! Sådär bara, tog en minut och så var det borta. Och resultatet? Kort hästsvans i ett par år framåt. Varför jag gjorde det? Hade lust och mitt hår var brutalt slitet och tunt längst ner. Ni skulle ha sett Toms min. Haha.. Jaja, håret är en världslig sak och det växer ju ut också. Denna  gång förhoppningsvis tjockare än innan.
Men ärligt talat så kände jag mig som en opistolainen när jag gjorde det, hehe.

Mer då? Hmm.. Jag och min kära pojkvän var till Handelsbanken idag. Tom för att spärra sitt kort och fixa nytt. Jag för att fixa nytt pga min blivit avmagnetiserad (stavas?) och fixa en ny dosa till nettbank. Ehm, vi har varit kunder där under en månad. Så det kändes lite smått pinsamt. Den nya dosan verkar inte ens fungera. Så damp på den.

I helgen var jag i Oslo med massor av tjejer. Vi var ute och käkade och hade det trevlans. Gäster från Finland var det också. Ett roligt folkslag, måste jag säga.
"Du är fortfarande skyldig mig 1,5 kr och det är ändå 20 cent!"
"Jag vet, men jag har inga mynt och om jag tar ut pengar här i Norge med mitt visa måste jag betala avgift"
"Men hur ska vi göra då?"
"Kan jag föra över 20 cent till ditt konto?!"

Överdrivet? Nej då, inte alls. Och här snackar vi 25-åringar. Men dom tyckte att vi inte fick skratta åt dom, vi jobbar ju i Norge och dom är ju trots allt studenter. Typ president och städerska. Svälj stolteheten finnar och ta studielån, bara ett tips liksom. Så Mc Donald´s får ha sitt ketchup, salt och peppar ifred. Det är egentligen tänkt för deras kunder och inget att fylla ryggsäckarna med.

Är inne på en natt-vecka. Kan inte säga att det är min favoritvecka i månaden. Man sover bort hela dagen och allt är upp och ner. Förresten, två jobbarkompisar som fått sparken nu. Svenskar. Så klart, inga andra som får sparken utav min "'älskade" chef. Hon ska aldrig mer anställa svenskar, det har vi fått höraett X antal gånger. Har nästan lust att säga upp mig nu, när hon har brutala problem med att få scheman att gå ihop. Två 100% är rätt mycket liksom. Och så jag, som faktiskt jobbar över 100%. Det hade nästan varit värt. Som tack liksom ;)

Massor av jaksamista till min lillasyster och familj där hemma. Från mig.

Nu ska vi ut och gå. Leka hurtbullar.

Kommentarer
Postat av: Saara

men shit! värsta designen och du har uppdaterat. Fy tusan va kul ! Riktigt kul design. gillar den. när kommer du hem ? saknar dig...

2008-03-26 @ 21:49:10
Postat av: Heidi

Jag säger som alla andra, fin layout. Man får typ vårkänslor av att se den. Det är konstigt att ena stunden är många finnar högutbildade studenter (vi vet ju alla att deras utbildingssystem är mycket bättre än vårat??:)) och året efter kommer de till stlm alt. oslo och städar. Men observera att det är mycket finare ändå med än att läsa yrkesinriktad gymnasieutbildning..konstigt.
Vi kämpar på här med minttu..det känns som att den högsta önskan är att hon blir bra igen. Den friske har många önskningar, den sjuke bara en men i det här fallet har den sjukes anhöriga en endaste önskan just nu.
Vad synd att vi inte hann träffas sist du var här. Kom till studievägen nästa gång du är i Dalarna, det är så sällan vi hinner prata med varandra
Ha det bäst!
KRAMAR

2008-03-27 @ 10:34:52
Postat av: Heidi

men vad jag skriver rörigt..jag läser aldrig igenom utan skickar på en gång.

2008-03-27 @ 12:01:03
Postat av: Heidi

men vad jag skriver rörigt..jag läser aldrig igenom utan skickar på en gång.

2008-03-27 @ 12:01:12
Postat av: Heidi

ibland skickar jag två gånger också

2008-03-27 @ 12:02:07
Postat av: eva

vad fin din blogg är! Du verkar ha det intressant där borta i Oslo. Är det lätt att vänja sig vid norskan? Heidi är förresten rolig hon =). Ha det bra!

2008-03-27 @ 19:51:09
Postat av: Therese

Vad kul att höra vad du har för dej =)

Postat av: Henna

Åh pivven! vil komma och hälsa på snarast!! Nu är läget såhär.. Jag får inget studiebidrag denhär månaden och har skulder på över 1000 spä.. :/ Såfåse när jag kan komma..!Rutto. Men lovar att komma nångång, måste ju! :)Aa, det är tyå likadana skor som vi hade.. :)testade sånadär byxor som sitter uppe vid axlarna.. :D Dom var faktiskt fina.. :)

2008-04-01 @ 11:52:28
Postat av: Jag svarar

Knasse. Jag gillar den också! Komme rhem i helgen och jag förväntar mig att du ska hinna leka lite med mig då. Saknar dej också.

Heidi: Wihoou, här skriver man inlägg. Gillas starkt!
haha, exakt. Ibland är finnar roliga. Säger vi "svenskar". Oikeesti, ska berätta massor av mer finnegrejer (är i daglig kontakt med dom nuförtiden) sen när jag kommer hem. Du är den enda som kommer att tycka att det är roligt. Och ja. Studievägen. Absolut! Vi ses till heklgen om du är hemma? KRAMAR!

Eva: Tacktack! Eller tack från Tom tror jag, han som fixade seddu :P Ibland är det ritkigt intressant att bo här i Oslo, du får ju komma och hälsa på och se efter ;P I början var norskan krångligt! Nu har man vant sig och det händer till och me datt man råkar lägga in några norska ord fast
man pratar svenska. Illa!

Therese. Skoj att du också hittat hit! Och en egen blogg har du också.. Nice, ska snoka!

Henna. Hmm. Kommer du hit över sommaren elle rhur blir det? Ja, nångång, det är du skykldig oss, haha!
Är dom muka fina? Baikfrån också? hmm!

2008-04-02 @ 08:06:55
URL: http://pivvenipaulina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom