Godmorgon Sverige

Eller Norge. Eller vad som hellst.

Nu är det morgon och dags för mig att lägga mig. Har varit på jobb, hade nattvakt. Ska sova och börja jobba halvfyra igen. Mumma.

I natt tänkte jag så det knakade, där jag jobbade i min ensamhet. Jag kom än en gång fram till att jag är riktigt stolt över min familj. Över mamma, pappa och mina syskon. Dom är guld värda.
Och Tom såklart. Inte för att skryta, men jag tror att jag har världens bästa pojkvän också.
Mitt lycka skulle vara fullkomlig nu, om bara Minttu skulle bli frisk. Hellst ganska fort.

Det är inte rättvist att hon inte kan leva ett normalt liv nu. 18-åringar ska plötsligt inte bli så sjuka. Och om det trots allt skulle hända så ska ju första läkaren hitta felet med en gång. 18-åringar ska inte behöva tillbringa månader på sjukhus eller vara rullstolsbunda. Dom ska kunna bruka sina egna ben och händer, spela innebandy och vara som vanligt. Gå i skolan och komma och hälsa på sina storasystrar i Norge. Dom ska framförallt inte behöva ha ont.

Men det kommer, det är jag helt säker på. Det kanske bara tar tid. Alldeles för lång tid, tydligen.


Vi kommer hem i helgen,en snabbis. Vi ses då va ;)




Vietäva skitblogg. Går inte lägga upp en bild.


Kommentarer
Postat av: mamma

Du är så välkommen hem, våran Päivi.
Även vi är så stolta över dottern som sliter och jobbar där borta. vi ses i helgen. Kramar mamma

2008-04-02 @ 09:00:02
Postat av: Ami

Va kul att ni kommer hem, även om det blir en snabbis! Förhoppningsvis har vår nya familjemedlem anlänt då, fast den verkar vara lite envis.. Nejdå, det är ju ändå 8 dagar kvar, men det var ju det där med "Löppönen-tålamod"... Helst ska allt vara som man önskar sig nu eller igår! Så är det man önskar att Minttu oxå hade det.. Vi kämpar tillsammans med henne o gör det vi kan, fast vi inte kan göra nåt egentligen..tråkigt nog.

Vi ses snart! Kul!
Kramizar Ami

2008-04-02 @ 10:31:38
Postat av: janina

vilken dag kommer ni och när ska ni åka tillbaka?vi skulle behöva dra oss ut på länning jakt.:)

2008-04-02 @ 11:24:57
Postat av: janina

vilken dag kommer ni och när ska ni åka tillbaka?vi skulle behöva dra oss ut på länning jakt.:)

2008-04-02 @ 11:25:05
Postat av: Knasbella

Vi är stolta över dig också. Kul att du kommer hem! :)

Postat av: hanna

måste bara säga att du har en bra text där på sidan; allt man säger ska vara sant, men man behöver inte säga allt som är sant! :)

2008-04-03 @ 21:26:38
URL: http://hanitsu.blogg.se
Postat av: Julia

Hej min söta. Jag har smsat dig men du verkar inte kunna läsa. Hoppas i alla fall att du har det bra. Längtar efter dig.

2008-04-09 @ 18:20:19
Postat av: Jessica

Jag tror också att du har världens bästa pojkvän =) Det har jag med.

Det är så orättvist att Minttu blev så sjuk. Men det gäller att vara modig. Våren är här..känns som solen brukar göra under

2008-04-10 @ 13:57:42
URL: http://jessicamedp.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom