back in business


Då var första arbetsdagen avklarad. Iiiik. Idag är sannerligen inte min dag.
För det första. Tom skulle vara snäll och skjutsa mig till jobbet, nu när han ändå har bilen här. Så han kom och hämtade mig från Lillerström typ en halvtimme innan jag skulle börja. Tyvärr så glömde vi av vilken väg man skulle åka för att komma till flygplatsen... Vi åkte småvägar, minuterna tickade på och inte tusan kom vi nå vart. Det är inte så himla lätt när man i vanliga fall åker tåg. Iallafall, plötsligt såg vi en skylt med Frogner 5. (Frogner är ett ställe där tåget stannar  på väg till jobbet så vi fattade ju att det var åt rätt håll iallafall).  Tom svängde in där och... Shooot. Har aldrig varit med om en guppigare, kurvigare, grusigare och snabbare bilfärd. Tom bad mig att inte ta med hela bildörren när han såg mina vita knogar krama handtaget. Visste ärligt talat inte att han var en sån skicklig chaufför ;P Och don´t worry.. Bilen klarade sig mirakulöst även denna gång.
Hur som haver så kom jag för sent till jobbet. Och chefen var på plats så jag fick mig en liten utskällning och hon trodde verkligen inte på min förklaring. (Vadå, det är ju bare 6:an rakt fram!!)
Jobbade med chefen i en timme, vilket betyder massa stress för min del. Hon pratar i telefon, är uppe på kopntoret eller nån annan stans och vimlar medan stackars lilla nybörjare jobbar mig helt svettig.
Efter att hon dragit kom en av mina favoritjobbarkompisar. Det dåliga var att hon hade jobbat natt och inte somnat när hon kommit hem så hon var helt slut. Vi garvade mest, låg efter med flera kurver med baggisar och var allmänt flamsiga fram till att en ssp-chef kom och röt lite åt oss.
Efter det försökte vi faktiskt skärpa oss, åtminstonde lite.
Men jag var klumpigare än någonsin, tappade 3000 servetter, brände mig på våffelhjärnet, skrev fel datum på kassauppgöret och "skällde ut" fel person. Precis innan jag skulle gå tappade min arbetskompis hela äggförrådet på golvet. Tippar på att det var runt 200 ägg.. Jag smet iväg fort som kvickt.
Ibland har man dåliga dagar. Och ibland är dom till och med värre än så.
Jag hoppas eran dag varit bättre?

Har förresten precis skickat efter ett norskt mobilkort. Fick nämligen se min räkning från förra månaden. Den var som under USA-tiden. Dvs skyhögt. Det positiva är väl att jag har lite inkomster nu till skillnad från då... Men jag hade gärna lagt dom på roligare saker. Som Karos bröllop på lördag. Men nej.. Tog tillbaka min ansökan om ledighet för nästa helg, för här ska det jobbas.
Nu i veckan ska det även köpas en ny telefon då min förra tegelsten är låst till nånting så värdelöst som 3. Skaffa aldrig mobilabbonnemanget 3! ALDRIG!! Lova?!

Vad mer?
Jag gillar att vara här igen, även om de var himla skoj hemma. Jag tycker fortfarande att helgen var riktigt, riktigt rolig!

Nej, nu ska jag umgås med min egen sötboll till pojkvän, han börjar nämligen se "lite" uttråkad ut..

Kommentarer
Postat av: Henna

Oj vilken dag! :D Huh.. kan inte ha vart kul när chefen var där och allt.. Fundrar på att söka jobb där i norge. Har hittat lite.. MEn boendet, det är det som måste fixas isf! aah vi får se hur jag gör :)

2008-03-11 @ 19:10:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom