avskyr rubriker


Varför bloggar jag nu? Tom kommer att bli skogstokig när han kommer hit och märker att jag inte är klar på långa vägar. Massor av saker kvar att packa.
Efter en riktigt skoj helg i dalarna är det dags för oss att återvända hem till Oslo. Ja, jag skrev hem. Även om Dalarna alltid kommer att vara hem nr 1, så börjar jag känna mig hemma i Oslo. Trivs som fisken i vattnet faktiskt. Skoj folk, bra place.. allting.
Pappa var och hälsade på där förra helgen och kom med massor av saker till lägenheten. Börjar likna ett hem nu. Och jag kan ju tala om att saken inte blev sämre av att min kämpis kom hem. Jag slipper bo själv längre. Sover så himla mycket bättre nu och allting är mycket roligare där.

Vi (tom och jag) kom till Mockis i fredags, tillsammans med 14 andra Oslo-bor. Innebandy. Oslo-laget mötte Dalarnas och jaa.. Dalarna vann ju rätt överlägset. Men Oslo-killarna tyckte att det var himla kul att spela för det. Kvällen tillbringades hos min äldsta syster. (som för övrigt går med världens sötaste mage i vädret). Det var himmelens skoj. Jag och Lauratöllilläinen sov även över där och vi sov som stockar fram till klockan tolv. Minns inte ens när jag sovit så länge senast.
Minttu var hemma för första gången sen det tråkiga hände. Hon sov hemma en natt och det gick riktigt bra. Men man har ju förstått att det här kommer att ta lång tid.. Men det var riktigt roligt att ha henne hemma. Nu vill vi bara att hon blir frisk och kan komma hem för gott. Underbara tanke.
Minttu, vi håller på dej!


Nej, nu ska jag försöka packa i raketfart innan Tom kommer. (Han får låna bil till Oslo nu, så vi kan ta med hur mycket grejer vi vill, handla mat och slippa åka tåg. Uppskattas nåt enormt!!)

Välkommen till Oslo ;)


Heidi, vad sa du nu då? Uppdaterat och klart :P

Kommentarer
Postat av: Henna

Jag kommer görna till Oslo och hälsar på, men det lär ju inte bli innan studenten :S Pengar och tid behövs ju. Men jag KOMMER, jag lovar. Men bil ;)

2008-03-09 @ 12:48:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom