Flytten närmar sig..


Sådär. Dåligt med uppdateringar, jag vet. Och sämre kommer det att bli.
På torsdag kommer Tom (yees). På söndag följer jag med honom (och Petri?!) till Norgelandet. På måndag börjar jag på mitt nya jobb. På måndag ska jag även hitta till lägenheten som jag ska bo i tills vi hittat en egen lägenhet. Ska bo i Röa med 4 andra tjejer fram tills dess. Jag ser framemot att flytta, riktigt mycket :) Trots att jag inte har särskilt mycket att klaga på när det gäller Dalarna, jag vill bara göra någonting nytt. Kompisar och familj kommer jag ändå att träffa hyfsat ofta. Och Julia, Janina och Heidi (syster) har faktiskt lovat att komma och hälsa på! (De ni, det har jag inte glömt av.. :P)

Mycket som ska fixas och trixas innan söndag. Och min mattekurs bör avslutas. Dvs göra ett fetingstort prov. Gaah. Matte är och förblir ångestframkallande för mig. Det är kul så länge det är lätt, men eftersom man inte får läsa lågstadiematte på komvux så..

Ska även packa en hel del. Det småjobbiga är att jag inte tror att jag kommer hem innan vi får lägenheten.
Så vet jag inte hur mycket grejer jag ska ta med nu. Mycket krångligt. Vi åker tåg så jag kan inte ta med hur mycket som hellst. Men inte så skoj att ha en lägenhet utan nånting i sen heller.

En omöblerad sån blir det nog. Utan vitvaror. Det sistnämda är verkligen dumt. Urdumt. Ja, rent idiotiskt till och med. Inte roligt att betala minst 7000 NOK/månaden för en liten tvåa + el + dessa förbannade vitvaror. Lägenheterna har liksom inte spis, ugn, kyl, frys, tvättmaskin, diskmaskin.. Ingen tvättstuga heller. Plus att man ska betala depositionsavgift på tre hyror innan man flyttar in. Som säkerhet. Tror dom att man är gjord av pengar eller!? Tur så blir vi minst två. Jag och Heidi N eller/och Henriikka. Underlättar ju mycket.

Sådär, nu var det slutklagat för min del. Ska ta och göra lite nytta. Först behöver jag frisk luft.

Kommentarer
Postat av: Henna

Jag vill också komma och hälsa på! Så fort jag får körkort! :)

Postat av: Dan

Grattis till jobbet, och lycka till och ha så skoj i Norge. :)

2008-01-09 @ 19:43:10
Postat av: Petri

Jag kommer tyvärr inte till dalarna i helgen, ha ett feting stort avkedsparty och glassa dom sista dagarna där! :D Låter som sista för alltid, men det tro ja inte det blir. ;P Vi hörs på måndag!

2008-01-09 @ 20:34:22
URL: http://iland.blogg.se
Postat av: Petri

Värst vad du flyttar länge, i flera dagar har du flyttat.. På bloggen... ;P

2008-01-20 @ 12:04:26
URL: http://iland.blogg.se
Postat av: heidi

Uppdatera!!!!!!!!!!!
Jag vet ju ingenting om ditt liv nu. Det finns faktiskt lag på att storasystrar ska hållas uppdaterade
KRAM

2008-01-21 @ 16:11:17
Postat av: Saara

OCH LILLASYSTRAR. uppdatera!!!!!

2008-01-24 @ 08:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom