Kaos


Skrev jag verkligen i mitt senaste inlägg att jag trivdes på jobbet..?
Tar tillbaka det med raketfart. Jag vet inte hur det är i Sverige men här är det totalsnökaos, vilket i sin tur betyder massa, massa insällda flyg, vilket i sin tur betyder massa, massa, massa människor på flygplatsen.

Jag har jobbat natt, då är man ensam. Vi är dom enda på inland som har nattöppet, vilket har visat sig i 15m långa köer, tomma disker och gnälliga kunder.
När man jobbar natt hos oss är planeringen gjord efter en normalnatt. Dvs, inga kunder efter elva. Nu har det ju inte alls funkat då jag haft kunder (gnällande sånna) hela natten och när mina jobbarkompisar kommit för att jobba morgonvakten finns ingenting färdigt åt dom, allt är totalkaos och då kan ni ju gissa vem det är som får ut för det.
Jag min stackare såklart, som inte ens hunnit gått på toaletten under hela natten, trots att jag kom en halvtimme tidigare och stack en timme senare. Gaaah.
Så håll tummarna för att snön försvinner fort som viekura. Annars säger jag upp mig :)

Jag känner verkligen nåt hatiskt mot snön, vill åka utomlands som Heidi med company eller Tani. Jag är brutalt avundsjuk, bara så ni vet. Sommar och sol, det är grejer det.
I sommar åker jag nog förresten utomlands :) Men hur långt är det inte dit?

Förresten, det kan nog vara vinter ett tag till, så Janina och Brett kommer hit och till Trysil. Wihooou :) Men sen får det bli sommar, med detsamma.

Helg nu, men den går åt att jobba. Nästa helg vill jag komma hem men vi får se. Jag har inte fått nåt skattekort och inga pengar alltså. Får nog snåla som viekura i en månad. Men jag behöver massor av grejer hemifrån.. Så när kommer pappa till Oslo?
Fast jag hade hemskt gärna kommit hem då, har inte ens träffat Janina än. Komma hem och äta riktig mat (hatar baguetter och sallader) och allt dedär.
Ska stoppa Martina och Melvin i min resväska sen. (då följer resten av familjerna efter ;P)

Julia ska komma hit och hälsa på nån helg. väldans roligt.

Inatt när jag jobbade, fyllde jag på bruskåpet och hittade ett "bankkort" under. Fanns en bild på kortet och jag tyckte att jag kände igen grabben på bilden. Haha, det var faktiskt min slarvige pojkvän som tappat sitt adgangskort där nån timme innan. (Sakke säger att det heter så :D), iallafall den som man har för att komma runt på flygplatsen. Vem som hellst kunde faktiskt ha tagit den och då had det inte varit så skoj för Tom :P

Även om han är världens slarvigaste, ja till och med slarvigare än jag och Henna sammanlagt, så blir jag så fruktansvärt gald av honom. Hela dagen blir så viekuran mycket bättre bara vi ha lunchrast samtidigt. Och nu kommer han med "lite" lördagsgodis. Han är bäst i hela världen. GODIS!
(Okej, Petri också, han är också himla bra! MIssförstå mig inte, tack.)


Det går förresten inte att nå mig på mobilen. Vill ni nå mig så ring Tom (han svarar var tjugone gång) och sen när vi ses (vilket vi gäör alldeles för sällan) så säger han åt mig att ringa upp er. Kompliserat, jag vet.

Hade himla bra. allihopa!

Kommentarer
Postat av: Henna

Wiihoo, kul med upptatering! Nääj vad drygt med gnälliga kunder, det är bland det värsta jag vet! Tsemppiä sinne :) Kram!

2008-02-03 @ 01:10:44
Postat av: Ami

Oj, vilken jobbig natt.. Får du inte ringa efter förstärkning såna gånger?! Här är det också vinter, men det är bara skönt för det påverkar ju inte jobbet negativt.. o barnen har mer o göra ute..
Idag kommer Minttu hit o ska barnvakta. Jag o Janne ska ut o äta på thairestaurang. Min kära man har fyllt 33 år!! Ganska gammal, eller hur??

Kämpa på med dina griniga kunder, det blir bättre..
Kram Ami

2008-02-03 @ 10:58:53
Postat av: Knasse

kämpa på syrran! Du är bäst :)

2008-02-03 @ 13:10:19
Postat av: Heidi

Hejsan syrran!
Hoppas det lugnar ner sig snart därborta. Jobbigt att få minst beröm när man förtjänar det mest, du är jätteduktig tycker jag i alla fall. Vi åt på upper cross (heter det så?) på las palmas flygplats o tänkte på dig..
Ja, jag är också avundsjuk på mig själv dvs den resande Heidi förra veckan. Det var så otroligt skönt o bara slappa och vara. Jag har inte skrattat så mycket på länge, vi var nog jättefjantiga ibland men kul var det.
Vad roligt att du har fått lägenhet, ska absolut komma och hälsa på dig här under våren. När kommer du hem egentligen??
Ha det bäst

2008-02-04 @ 19:06:36
Postat av: Julia

Stackare, det är inte lätt med ilskna resenärer som kräver mat NU på en gång. Usch usch. :/ Men hoppas det löser sig när (om?) snön försvinner.

Men jaa, när får jag komma?! :D:D

Typiskt att mobilen inte funkar.. Men då vet jag iaf varför jag inte får några svar på smsen. ;)

Ha det jättebra söta så hörs vi, kram!

2008-02-04 @ 19:33:53
Postat av: Anonym

Känns bra o läsa att folk är avundsjuka på mig för en gång skull :) Sorligt nog åker jag imorgon! mot kylan igen och du - jag ogillar den minst lika mycke som du! Kyla och snö är en dålig uppfinning! Piste. Mut kämpa på! du träffar iaf din pojkvän då och då, det är ju bättre än ingenting vettu ;) TRösta trösta. Gonatt och ha d bra!

2008-02-05 @ 03:41:15
Postat av: Isä

Yritin soittaa sinulle mutta en saanut yhteyttä. Tomikaan ei vastannut. Ole mahdollisimman pian minuun yhteydessä.

2008-02-06 @ 19:44:39
Postat av: saarr

uppdatering snart ?

2008-02-11 @ 19:29:30
Postat av: elias löppönen

du är rostig , du liknar opera. grattis :D

2008-02-13 @ 21:31:02
Postat av: hannes löppönen

du och tom är kär i varandra

2008-02-13 @ 21:31:39
Postat av: heidi

Ett stort grattis lillasyrran på födelsedagen. Ha en bra alla hjärtansdag också :) Kramar!

2008-02-13 @ 21:32:52
Postat av: Lina Löppönen

Tjabba tjena hallå, ska vi ut och gå ?
Grattis på födelsedagen
jag saknar dig mycket

2008-02-13 @ 21:33:43
Postat av: Tobias Löppönen

grattis päivi

2008-02-13 @ 21:34:18
Postat av: Mimmi ja joulupukki

päivi paras

2008-02-13 @ 21:35:19
Postat av: Mimmi

paljon onnea vaan päivi paljo onnea vaan päivi mut ei mimmi hurraa

2008-02-13 @ 21:36:26
Postat av: Knaaasssss

Graattiis syrran!!!!!
Saknar dig! (:

2008-02-13 @ 21:37:08
Postat av: cajsa ja zackary

gratis födelsedag i Norge, inga presenter. Nejdå ett stort grattis på 21 årsdagen önskar sakarikaisajohannesronjajarebecka.

2008-02-13 @ 23:46:26
Postat av: äiti

Onnitteluhalaus 21-vuotispäivänä! Aurinkoisia talvipäiviä sinne naapurimaahan. Tervetuloa kotona käymään ensi viikonloppuna!
Jrrt äiti

Vanhenehan arvokkaasti!

2008-02-14 @ 09:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom