gifta mig med en farmer?


Okej, okej, okej. Jag ger mig. Ingen bloggpause!! Men inlaggen kommer inte att vara langa marathoninlagg langre. Och nu nar jag antligen koper kameran sa kan jag ju lagga ut bilder, slipper skriva lika mycket. Jag antar att nagra bilder pa min annars svartvita blogg inte skulle sitta helt fel? :)


Nar vi var i Canada sov vi over hos ett jattetrevligt, ganska ungt par. Dom hade tre barn och var farmers. Eller, dom fodde upp kycklingar. Feeeeta kycklingar. Vi fick kycklinggryta och jag forsokte lata bli att tanka att det var en av dom dar som pickade dar pa garden, for maten var ritkgit riktigt god. Det godaste jag atit sen jag kom over hit. Det fanns ocksa grymt goda tomater, morotter, rodbetor och annat fran deras gard. Och hembakat brod. Mums!
Iallafall, nar jag beromde maten sa tyckte Eddie att jag skulle gifta mig med nagon farmer och fa sadar god mat varje dag. Nar han fick hora att jag redan hade pojkvan sa tyckte han att jag skulle overtala honom till att bli en honsuppfodare.
Jag satte drickan i halsen och hostade sakert i en kvart.

Kan nan av er som kanner Tom tanka sig att han skulle vara en honsuppfodare?! Forst mata kycklingar, gora rent hos dom, sen doda dom, rensa dom med sina bara hander och sen ata dom till middag?

Nej, just det. Han skulle for det forsta sakert aldrig dra pa sig ett par stovlar. Och han skulle hallt for nasan nar han narmade sig kycklingarna. Sen skulle han blundat och hallt for oronen nar kycklingen blev dodad och han skulle definitivt inte ha petat i den och absolut inte ha atit upp den.

Men tacka for det, hade namligen inte velat vara en bondfru heller. Nybakat brod every day och ga runt med ett forklade hela dagen. Och haret uppsatt i en knut hogt upp pa huvuet. Nej, tack!

Aven om maten var gudomligt god sa.. Nej, nej, nej, nej, NEJ. Han duger utomordentligt bra precis som han ar.



Kommentarer
Postat av: Isä

Jt Päivi
Sinähän et ole oikein tiennyt mikä sinusta tulee isona. Tarkemmin ajateltuna sinä voisit hyvin sopia kanafarmariksi - et kanafarmarin vaimoksi. Sinä voisit hoidella nuo hieman "likasemmat" hommat ja Tom voisi vaikka hoitaa laskutuksen ja edustustehtävät.:)

2007-09-27 @ 16:01:40
Postat av: P-3

Oj, oj, oj vad roligt inlägg! Skrattade ljudligt här i våran folktomma lägenhet. ;,D

Postat av: Minttu

haha :D farmar-tom. kan riktigt se tom framför mig när han står där i sina stövlar och sin blåa farmar-dräkt och rensar feta kycklingar. skojskoj ;D Tom, vad säger du själv, skulle inte det vara en bra framtid för dig? Meen okej PivveniPaulina, jag håller med dig, bli ingen farmar-fru, tycker nog att du passar bättre här i de här livet ;p Jag och Saara va precis ute me båten, tog finfina bilder, ooch jag behöver din hjälp med klääder, köpt en massa. i need you! ;p

2007-09-27 @ 19:45:43
Postat av: Saara

haha, jag skrattade högt åt ditt blogginlägg. Du och tom som farmargrejs.. det är nog de sista ni kommer bli. Tanken är komisk! :D

2007-09-27 @ 21:40:57
Postat av: eva

kul att läsa om dina äventyr =).
Blev riktigt sugen på att gå till Tim Hortons när jag såg kaffekoppen.. Hade en precis runt hörnet när jag var i kanada =). Ha det toppen!

2007-09-27 @ 22:39:36
Postat av: Henna

Voi reppana Tom. Måste gå med en klädnypa fastsittande på näsan.. Det gör ont, det har jag erfarit. Jag skulle nämligen byta bajs på eran Hennen för några år sedan..

2007-10-01 @ 17:01:49
Postat av: pivvenipaulina

Pappa: Tss, brukar lata sa. Blir en farmer efter att du blivit kladdesigner ;)
P3: Det ar roligt bara for att det ar sa tvartom mot vad han ar :)
Minttu: Tom tors inte ens kommentera. Han sager val IIIK! Nej, varan framtid ar nog inte inom farmer-omradet :) Baten, sa mysigt! Hmm, om du behover hjalp med klader sa skicka bilder!! :D Kommer hem om typ 55 dagar sa sen kan jag hjalpa dej ;) KRAM!
Saara: Du har ratt, tanken ar komisk! :) Knasseliten :)
Eva: Namen hej! Jag far ta me ddej en kopp med Yim Hortons kaffe till Sverige ;) Kan tanka mig att du hade det, finns ju i varenda horn ;P
Henna; Haha, jag minns det!!! Voi kana va kul ;)

2007-10-01 @ 21:21:50
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom