fortsattning

Ah, nu ar jag sa irriterad! Har suttit har vid datorn och skrivit ett langt inlagg, samt svarat pa alla mina kommentarer. Och vad ser jag nar jag ska kolla min blogg innan jag stanger av datorn? Inget av dom har publiceratx. Varfor!?
Ni som kanner till mitt talamod i samband med datorer kan ana si till hur jag kanner mig nu. Gaaah, snart har jag inge har kvar pa huvudet!

Well, well..
Egentligen ar det sovdags nu men jag berattar bara lite snabbt nu om vad som hant hittils. Besvarar era kommentarer imorn! (Stort tack for alal kommentarer, sa mycket skojigare nar ni kommenterar)

Resten av resan
Efter att min tant akt till sin terminal sa kande jag mig faktiskt ganska okej.Kande mig vuxen och sjalvstandig, haha. Akte buss till min terminal och trodde busschaufforen var full anda tills jag kom pa att dom har vanstertrafik i England. Weirdo.
Terminal 4 var full av liv, massa affarer men jag kande mig alldeles for acklig i haret for att ga in i nan san. At frukost, snackade med Janina i telefon och onskade an en gang att hon varit dar och gjort mig sallskap! Hon ar sa skoj resesallskap!
Ni kanske tycker att jag tjolar om dedar emd att jag reste ensam, Big deal liksom, men for mig var det de. Hyi, har legat vaken langt in pa natterna i en manad bara for det har!
Mitt flyg var en timme forsenat och jag var sa himla trott sa jag somnade tre ganger pa vbanken. Samma gubbe vackte mig tre ganger. Han var aven min sittkompis pa flyget. En valdigt vanlig sadan som hjalpte mig att fylla i papper, vackte mig nar maten kom, foljde med mig och visade var toaletten lag, hamtade nya horlorar at mig nar mina inte fungerade osv. Dvs, perfekt for mig!
Flygresan gick himla bra, jag sov, at, sag pa filmer och snackade med sittkompisen. Han var forresten professor och forskare, kande val inte sadar jattestor samhorighet med honom, hoho.

Val framme i Detroit var jag, som ni inte kan ha missat, valdigt nervos for att inte komma in i landet. Eller vet ni vad!? Stundtals tankte jag att jag sager att jag ska vara au-pair, bara for att fa aka hem igen och krama Tom en sista gang eller nat.
Den forsta gubben som fragade mig saker gjorde mig mer saker pa att jag ville till USA, bara for att han visade sa tydligt att han inte ville ha mig dar :P
Jag blev faktiskt imponerad av mig sjalv. Jag blev forhord av tre manniskor och mina vaskor blev upppackade tva ganger och jag var inte sarskilt nervos, fann det hela ganska roligt faktiskt till slut! Trots att jag slussades efter alla turban-manniskor och folk tittade misstanksamt pa mig.
(Jag ar ju au-pair har i tre manader, vilket man inte far utan arbetstillstand. Talar man om att man ska vara au-pair skickar dom faktiskt tillbaka den arma manniskan till Sverige. Darfor hade Carisa och hennes foraldrar kokat ihop en historia om att jag ar i USA pa semester i tre manader och att jag var kompis till Carisas systrar som jag hade pluggat in namnen pa)
Mina nya kompisar har skrattat at mitt svar nar sakerhetsmanniskorna i tullen dar fragade vad jag gor nar Carisas systrar ar i skolan. Hade inte funderat ut nat svar till den fragan sa fick lov att komma pa nat som hastigast "Well, I'm here on my vaccation so I'll sleep to 12 a clock, eat breakfeast and take a long walk. When I'm ready they will be at home already" (Ni far ursakta min engelska, har inte hunnit lara mig sa mycket an!)

Det tog lang tid pa flygplatsen, over tre, nastan fyra timmar, plus att mitt flyg var en timme forsenat. Trodde aldrig att dom som skulle hamta mig skulle vara kvar men dar stod dom Debi (Carisas mamma)  och Breana (Carisas lillasyster, 17 ar) med en ballong och en USA flagga i handen.

Debi ar sa cool! Hon ar runt 45, aker vattenskidor och skrattar superhogt! :D Hon tutade at alla sega bilister och var bara allmant rolig! Jag och Breana akte till Carisa, dar jag bara hann tillbringa nan timme innan det var dags att dra vidare.

Gaah, maste sova nu. SKriver alldles for detaljerat for att hinna med mer. Imorgon, jag lovar!
Fast jag har tankt att msn:a med min kare pojkvan forst. Rakar sakna honom en hel del. Jag vet att det inte ens var en vecka sen jag sag honom, men sjalva vetskapen om att han ar sa langt bort fran mig gor det hela jobbigt. Han har forresten fatt jobb i Norge, sa glad for hans skull. Han ar bast i hela varlden ;)


Kommentarer
Postat av: Minttu

Hejdu :) Kul att läsa om lite uppdateringar, du låter ju nästan som en riktig proffessionell bloggare ;p Är i skolan nu och tänkte börja med en mjukstart å läsa lite bloggar. Sen blire full rulle. Du verkar ha trivts bra och dom är verkligen så typiskt amerikanare, USA-flagga och ballong i handen, så kul! ;) hade så bra!

2007-09-05 @ 08:32:40
Postat av: Petri

Ingen är avis, bara så att du vet. :P

Postat av: janina

Pivven kom hem..jag vill leka med dig.jag ska va barnis hela helgen åt linn och emma..hade varit så kul om du varit hemma och vi kunde hitta på en massa sköj....jag saknar dig!!!men e super avis på dig...<3<3

2007-09-05 @ 13:00:09
Postat av: Tom

Jag håller med Janina, kom hem ;)

2007-09-05 @ 13:33:45
Postat av: Isä

Jt Päivi
Luin pikaisesti sepustuksesi täällä työpaikallani kaikkien kasteiden, jumalanpalvelusten, hautajaisten ja muiden minulle arkisten juttujen keskellä. Luulen, että poliisiauto on kohta ovellasi ja lähettää sinut kotiin. Ovat lukeneet sinun bloggisi. (Hymysuu - en tiedä mikä nappi se on)Jrt isä

2007-09-05 @ 13:39:58
Postat av: jenita

PÄIVIII...min gamla KK..vad gör du i USA när jag sitter här i skolan och försöker skriva någon tråkig hemuppgift! Allt är helt fel!! Du ska jag sitta här MED mig och tycka att det är jobbigt TILLSAMMANS med mig! Som på den gamla goda tiden! Hoppas du får det riktigt riktigt skoj där! uppdatera bloggen så ofta du kan! // Din gamla KK! ( KlassKompis betyder de,inget annat, ni som inte vet. :) )

2007-09-05 @ 17:01:50
Postat av: Satu

Hi, Päivi! Jag var nyfiken på hur din resa till US blev (efter att ha skickat två av mina barn dit) så vet jag att det ibland kan vara lite väääl spännande (som när Janina fastnade i tullen och vi inte visste var hon var under flera timmar) så jag frågade Janina som visade mig din sida. Jag hade många goda skratt när jag läste det du skrivit. Tänk att det alltid händer saker som man efteråt kan skatta åt, men kanske inte just då! Det verkar annars som om du har haft roligt så här långt. Vi vill önska dig en trevlig tid där borta på andra sidan jordklotet.

2007-09-05 @ 18:15:13
Postat av: Henna

Haha! Se nappi. SÅ BRA!

2007-09-05 @ 18:24:07
Postat av: Minttu

Haha, så det är inte bara jag som tycker vår pappa är lite rolig :D ofta de finns en knapp för en smajlis liksom. fast jag förklarade idag efteråt för honom hur man gör det, hans kommentar var "Mut mitä se haittaa miten sen tekee, ku yhtä hyvinhä sen voi myös kirjoittaa" (Och givetvis den berömda överbelåtna pappa-minen) ;P Pivven, du känner nog kaaanske igen det? Men hoppas du har de skoj där! Om jag ska vara HELT ärlig så känns de faktiskt
tomt utan dig här hemma. :)

2007-09-05 @ 19:27:54
Postat av: Julia

Jättekul att läsa och att det verkar gå så himla bra för dig! Härligt att du hittade så bra resesällskap också, det gör ju det hela så mycket lättare, och roligare. Mamman verkar ju ascool. Jag är faktiskt lite avundsjuk på dig. Vill också testa på något helt nytt sådär,
ett helt annat land och allt. :) men men, jag hinner nog det jag med. Än så länge är jag fullt nöjd med att göra sallader och smörgåstårtor om dagarna. ;)

2007-09-05 @ 19:51:43
Postat av: Isä

Kiva lukea muiden kommentteja :)
Nukutko sinä Päivi, kun ei tule lisää tekstejä.
Tervbeisin isä :)

2007-09-05 @ 20:33:47
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se
Postat av: pivvenipaulina

Minttu: Det ar kul att ni laser! Skamta inte. Pa varje dator som jag suttit vid hittils finns det en usa-flagga som bakgrund :)Men du se, pappa hittade smileyn sen :) Sa rolig! Kan sa val tabka mig. Oj, gullig du ar. Ar de inte skont att ha eget rum? Och fungerar datorn fint? Kom ihag att ge skivan till Tom!
Petri: Kom hit du med, vettja! Forresten, du far hjalpa mig med en sak.. Halle rpa och tittar pa kameror har.. Hmm, hor av mig!
Janina: Ah, minns du hur roligt vi hade nar du var barnvakt dar senast !? Jag saknar dig med!! Du kan mojligen inte komma lite tidigare til USA och halsa pa mig en svang!?
Tom> Jag kommer. om tre manader. Mindre till och med ;)
Pappa: Kul att du ocksa hittat hit, och hittat smileyn :) Det ar manniksor som halsar till dig, mest puhujia, men jag komme rinte ihag nans namn fortuom Jouko Haapsaaris. nej, jag sover itne :) Min tid ar 6 timmar efter din, sa nu ar det eftermiddag har.
Jenita: Ja, ar det inte konstigt!? Men jag ett battre forslag. Vi siter i skolan och ar har tillsammans istallet! Fast jag vet inte vad Jimppe skulle tycka om det ;) Men lycka till i skolan, tjejen! Forresten, hur gar det dar utan nan Biggan? Kramar till min oikeesti ex KK :D
Satu: Namen valkommen til min blogg :)Ja, efterat kan man skratta men allt ar inte sa kul nar det val haller pa! Tack, far onska dig en trevlig host!
Henna: Haha,
Han ar lite rolig!
Julia: Ja, utan mina resesallskap sa hade jahg varit annu mer ett nervrak! Kom hit och halsa pa, vettja! Annars far du noja dig med Grekland i en vecka ;) Haha, bra de. Langtar tillsjag kan komma och kopa sallader fran dig igen :)
Pappa: Smileyn ar hittad ser jag, men du kan ta bort min blogganddress fran din kommentar ocksa ;)

2007-09-05 @ 21:21:52
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom