Familjen


Som manga redan vet sa finns det tva barn i familjen jag ar hos.

Alena ar 2 ar, men kanns sa sjukt mycket aldre. Hon pratar non stop, sjunger otroligt bra och ar envisare an varldens envisaste asna. Klar varan Martina. Inte illa va? Sot ar hon iallafall!

Kyler ar 1 ar, och ser ut som en blond, sot, liten lastbilschauffor. Han ar till skillnad fran Alena glad i mat. Han pratar inte sarskilt mycket an men kan fa fram vad det ar han vill och inte vill for det. Han joinar Walter med hans klarbla "sma" ogon. Han har precis lart sig sta och vi forsoker fa honoom att ga innan den nya bebisen kommer.

Nasta manad ar det dags for bebis nr 3. Dom vet redan att det blir en kille. Kanns inte som om det blir nan liten bebis for hans mammas mage ar gigantisk!

Foraldrarna ar unga. Carisa ar tjugofem och Tom ar trettio. Carisa jobbar pa sjukhuset (praktik, hon pluggar egentligen) fran 7.00-17.00. Ungefar samma tider varje vardag. Pa helgerna ar hon ledig. Till skillnad fran hennes man som jobbar 13.00-typ 23.00 varje dag! Sju dagar i veckan! Sa dom traffas inte sa mycket, forutom pa natterna. Sa har har dom haft det sen januari och kommer att ha det ett bra tag framover. Men det var tydligen varre under sommaren da hon var inne i Detroit pa praktik. Hon fick lov att aka hemifran vid tre pa morgonen. hej, hopp.

Hon ar urspungligen fran sodra, soliga USA men for ett par ar sedan flyttade hela hennes familj (bestar av 6 barn varav hoon ar aldst och foraldrar) hit till kalla Howell. Han ar fran Canada och kommer precis som jag fran en stor familj. Dom ar 16 syskon och han ar nummer 6. Precis som jag.

Hon ar en amerikanare anda ut i fingerspetsarna. Ni vet, pratar mycket, skrattar hogt, himlar med ogonen, tycker att allt ar saaaaa kul, saaaaa spannande osv. Skoj med andra ord.
Han ar lite mer tystlaten men inte mindre trevlig for de. Han ar forresten stor. Vi forsokte rakna ut hans langd i cm och tror jag raknat ratt att han ar precis under tva meter. Och sakert en meter over axlarna :D Inte riktigt, men stor anda.

Dom ar trevliga och latta att ha att gora med, Det har fungerat bra att bo har. Inga storre problem. I borjan var det bara svart att vanja sig, sa annorlunda och jag hade inte sa mycket att gora. Men nu ar det mycket battre :) Jag sitter vid datorn, tar langa promenader, vi shoppar, jag pysslar med kort och scrapboking, tecknar och annat. Vissa kvallar har jag suttit uppe valdigt lange med dom och bara snackat om allt mojligt. Alltid trevligt. Forra helgen var jag bara hit och sov, ungafar. Ochsa komem rdet nog att bli fler helger. Det ar skont att helgerna ar ganska fartiga for da ar det ratt skont med atillsam vardag igen.


Men jag far anda hemlangtan lite da och da. Fast jag inte varit borta sa lange. Mammas kyckling-gryta. Martina. Tjejsnack oss systrar emellan. Svenska trafiken och varan lagomt stora bil. Lakrits. F& S. Mina kompisar. Nar vi bara sitter i vardagsrummet pa kvallarna och snackar goja. Att syskonen bor sa nara. Trygga Kupolen.


Och sa kan ni ju ana er till att jag har en hel del Tom-langtan. Det ar jobbigast av allt. Men han finns ju kvar sen nar jag kommrr tillbaka. Sa skont. Mun oma rakas Tom <3

Haha, later som om jag varit borta i evigheter men sa ar det ju inte. Och jag kommer snart hem igen! Och jag trivs faktiskt har, har inte dott av saknad :) Men lite kotikissa ar jag anda.

Kommentarer
Postat av: janina

sounds like tons of fun!jag komemr oxå ditåt men det är inte förrens om över tre månader.buaaah..jobbigt!saknar dig!

2007-09-12 @ 22:06:44
Postat av: Ami

Trevligt o läsa om din amerikanska familj! De verkar då verkligen som riktiga amerikanare..Ü Har du lärt dig mycket engelska, du verkar då prata en hel english med alla där..Kul!
Det är jätteskoj att du bloggar, då känns det att du är nära här, fast du egentligen är långt borta.
Hade bäst!

2007-09-12 @ 22:17:26
Postat av: jenita

familjen verkar ju riktigt nice! Jag menar det kunde vara värre. Att du bodde i en familj med 11 barn under skolåldern och de bodde i en 2:a. föräldrarna var 40 men betedde sig och tänkte som 89åringar. Det kunde vara värre liksom! ;) Ha det så bra! Kram!

2007-09-14 @ 11:10:52
Postat av: Minttu

"Hon ar en amerikanare anda ut i fingerspetsarna. Ni vet, pratar mycket, skrattar hogt, himlar med ogonen, tycker att allt ar saaaaa kul, saaaaa spannande osv." Haha ;p kan verkligen se det framför mig och kan tänka mig att du tycker om henne. :)Skoj! Hoppas allt är bra där, själv har jag varit lagom tiitterä och varit på päiväkerho och nu ska det stääädas. sen ska jag ta kål på min innebandy feber ;p Saknar dig en hel massa..

2007-09-15 @ 13:42:16
Postat av: Heidi

Hejsan!
Jag tror absolut inte att hon klår våran Martina. Du vet vilket ramaskri det blir om inte hon får som hon vill..så man ger henne det i rena självförsvaret. Jag sover nu i din säng (måste du ha två tjocka madrasser förresten??, ja ja det är mjukt o skönt) Jag skulle ändå hellre sova i extrasängen och ha dig här.
Ha det bra!!!
PS: Kan du inte erkänna att du saknar mamma och pappa också???

2007-09-16 @ 13:20:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom