bloggpause?

Hej allihopa!
Nu ar jag hemma igen trevlig tripp i Canada. Hoppas eran helg ocksa var trevlans och att mina kara systrar hade det skoj under deras lilla resa till Ullared. Hade garna joinat er, men Canada dog fint ocksa ;)
Toronto ar forresten en viekura stor stad med massor av heeelt galna manniskor. Pa ett stalle star det gubbe och skriker att man ska lita pa gud och fortsatter man nagra meter darifran sa star det en mannisko-robot och dansar osv. Vadret var perfekt hela helgen. Surt att jag inte tagit mig i kragen och skaffat mig en kamera an bara. Hade kunnat visa er lite utav Toronto..
Iallafall sa gillade jag Toronto. Och iced cap med hasselnotsmak fran Tim Hortons ;) Wow, ar ju en kaffedrickare, nastintill.


image58
Tim Hortons finns i varenda viekura gatuhorn i Canada. Enligt nan undersokning dricker 88% av Canadas befolkning sin morgonkaffe pa Tim Hortons pa vardagarna. Kul info.


Fick rejala problem i tullen pa vag tillbaka till USA. Pa papperet som dom nitat fast i mitt pass (pa Detroits flygplats), dar det star att jag far vara i USA till den 28:e november har dom skrivit fel. Det star att jag ar fodd 78 istallet for 87 (nej tack, fyller inte 30 nasta ar). Och det markte ju gubben i Canadatullen.
Kaija vackte mig precis innan tullen och bad om mitt pass sa jag var heeelt yrvaken nar sjalvaste Hitler "bad" mig kliva ur bilen. Dessutom var jag barfota och kladd i shorts och linne. Och det var iskallt inne i tullhuset.
Dom fragade bland annat hur jag kunde kanna Kaija och company. Samma fragor fick aven mitt resesallskap svara pa. Matthew var chauffor och han svarade inte pa fragorna sa som jag lart dom. Sa personlen som forhorde mig snackade om att skicka mig med nasta plan till Sverige. Dom fragade massor av konstiga fragor som en yrvaken Pivven kan ha lite svart att svara pa. Den forsta gubben var en riktig Hitler. Han piskade fram fragor och jag kan lova att till och med trad och buskar svarar nar han fragar nanting.
Men dom tva andra killarna var faktiskt ganska trevliga och jag fick lana ens vaktarjacka. Fick ju inte hamta min egen sa det var ganska skoj att ga runt med en vaktarhacka i en timme eller sa. Det tog nastan tva timmar i tullen. Massa fragor och tjafs men i slutet tyckte jag att det var ganska trevligt, efter att jag fatt ta pa mig mina egna klader igen (fick lov att ta av mig shorts och linne och sta dar i mina underklader, mycket onodigt och kallt enligt mig) Hade faktiskt inte tyckt att det vore sa farligt att bli skickad till Sverige ;P
Men mina reskompisar tyckte inte att det var sarskilt roligt. Sarina dog sakert tre ganger under den tiden och hon bestamde sig for att aldrig aka till Canada igen! :D

Men nu sitter jag i allafall tryggt pa USA:s sida och kan skratta at handelsen. Ar helt hopplost trott efter bara ett par timmars somn och mycket barnvaktande.


I allafall, jag tror det har var sista inlagget pa lange, funderar namligen pa en bloggpause tills vidare. Har nastan bestamt mig for det.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej!
Jag fattar inte varför du ska ha bloggpause, skämtar du?? När vi ser framemot dina inlägg så mycket. Tur att allt gick bra till slut i tullen,det är sånt som man kommer ihåg efterhand (som ett roligt minne)..
Vi hade det skoj på Ullared, har sparat ett kvitto som är 1m långt:)
Hade bra!

2007-09-25 @ 08:40:53
Postat av: isä

Jt Päivi
Mikä viekuran bloggpause - ei puhettakaan. Pitäähän meidän täällä kylmässä Pohjolassa (no jaa - eilen oli 18 astetta) tai ainakin kaukana Pohjolassa pystyä seuraamaan meidän Päivin seikkailuja etelän auringon alla. Täällä kotona äiti on kaupungissa ja minä pienten kanssa kotona. Hannes makaa lattialla ja odottaa vuoroa tietokoneelle ja Martina sekoitti juuri äsken ihan ITSE kaakaocoktailin ja nyt tyhjentää tukkapinnilaatikoa. Toivottavasti sinun tulliseikkailut ovat nyt ohitse.

2007-09-25 @ 11:39:17
Postat av: Anonym

PLEASE ingen blogpause..NEEEEEJ..du får inte!!!!!!!!!!!!!

2007-09-25 @ 11:45:51
Postat av: Saara

Mitä vieeetääävää. klart du inte ska ha nån bloggpause .. din blogg är helt klart roligast att läsa. så skärp dig. hoppas du hade de trevligt :)

2007-09-25 @ 19:34:55
Postat av: Linnéa

Hörrö, kom inte ens på tanken att ha en bloggpause!! De är ju nästan enda chansen för mej att få veta hur de går för dej!
Snacka om de låter läskit med alla USA tullar. De va den andra storyn jag hört. :)

2007-09-25 @ 20:05:41
Postat av: Minttu

hejduhejdu systeryster. Yrvaken Pivven i underkläder i tullen, låter skitkul ;p nejdå. typiskt att allt ska krångla men tur att du är på den RÄTTA sidan nu. förutom att det där också är fel sida egentligen. sverige är ju rätt. ;P men men. ville också bara påpeka som alla andra att för vietävä, sluta inte blogga! vi vill veta hur du har det där och att allt är bra med dig. Annars är man så out. Men känn ingen press att uppdatera hela tiden men ändå.. fortsätt blogga ;P hade så skoj!

2007-09-25 @ 20:54:28
Postat av: Ami

God dagens USA!
Alla andra har ju kommenterat bloggpauset.. men jag gör det oxå. det är det bästa man just nu kan läsa på nätet, men jag vet att vi är lite dåliga på att kommentera..men vi läser det varje gång och med mycket stor nyfikenhet...du råkar ju av någon konstig anledning alltid råka ut för en massa äventyr, undra vad det kan bero på???
Ja, nu är våran resa till ullared över. Det var värt
o sitta i bilen i över 100 mil fast man nu är massor med tusenlappar fattigare...Det var skoj o shoppa!
Ha det bäst och fortsätt blogga!
Kram Ami

2007-09-25 @ 22:07:50
Postat av: Jenita

Om du har bloggpause.. dååå,, kommer du få det jätte jobbigt när du kommer tillbaka från usa när du måste berätta exakt vad du gjort och när var och hur. Om du hela tiden håller oss uppdaterade så behöver du bara berätta för oss hur hemresan gick för vi vet allt annat redan.! :) Ha det bra! Krmar!

2007-09-26 @ 09:09:57
Postat av: äiti

Kuules Päivi Paulina Löppönen, ei mitään pausseja, kiitos! Bloggisi helpottaa vanhempien huolessa ja ikävässä, ainakin kuullaan susta jotakin!!!! Koitahan pysyä siellä USAn puolella ettei tarvi tullitaisteluita enää nauttia.
Kotona kaikki hyvin! KRAMAR!!! Jrrt äiti

2007-09-26 @ 09:23:28
Postat av: anonym

våga inte ens tänka tanken att ta en bloggpaus

2007-09-26 @ 16:42:57
Postat av: Petri

Verkar som att alla fetdissar din idé om en bloggpaus, likaså jag. ;P

Postat av: pivvenipaulina

For eran skull blev det igen bloggpause ;)

2007-10-01 @ 21:23:19
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom