uppdatering!


Ja, nu ar jag
tillbaka efter en kortare bloggpause. Jag tappade suget for att blogga och funderade pa att lagga ner hela grejen men ar man bloggoman sa ar man. Beroendeframkallning kallas det for. Jaja, jag hoppas ni ursaktar pausen och fortsatter lasa och kommentera.

Det var meningen att jag skulle ha akt till Toronto i helgen igen. Men tjejerna borjade banga ur.. Och till lsut var det jag och Matthew som skulle aka, och vi skulle overnatta hos en familj med typ tio killar. Kande mig inte sa jattesugen pa att aka langre sa jag skyllde pa halsont och bangade aven jag. Har pa riktigt sakert halsfluss nu, mindre skont. Later som Eva Andersin. Var smart for en gangs skull och tankte pa ekonomin och ville inte riskera att fa trubbel i tullen heller, ar inte pa humor for det. Men min helg har varit ganska rolig anda. Akte med Kaija och barnen in till Novi (en shoppingstad), vi traffade Deb och Breana dar. Kopte inget alls. Pappa, vantar pa diplom.
Akte till Siljander och sov over. Vakade till fem. Vi spelade ett spel och skratatde at allt. Idag ar huvudet tungt som bly, kanner mig gammal och gra..

Maste bara skriva om en sak till. Satt och bladdrade i Paivamies hemma hos Siljander. Kom till dodsannonserna som jag aldrig brukar titta pa. Checkade bara om nan dott ung.. Och det var det. En 87:a. Lika gammal som mig alltsa. Namnet lat himla bekant. Johanna Ojala. Hon gick pa min opisto, inte hela aret men en del. Hon hade dott av skadorna hon fatt i en bilolycka. Det ar sa tragiskt. 20 ar, da har man hela livet framfor sig!! Hon tillhorde inte dom jag umgicks mest med men jag har pratat med henne ganska sa manga ganger. Blev riktigt chockad, har gatt och tankt pa det hela dagen efter det. Fick lov att ringa Petri, for han gick ju pa samma opisto 




Minttu says:

förresten. hörde du om julen?

P.Paulina says:

nej?

P.Paulina says:

ska vi ANDRA nanting?!

Minttu says:

haha.

Minttu says:

niin pivven reaktion

Minttu says:

heti hirveee kaos typ!

P.Paulina says:

jamen julen ar HELIG ju!

Minttu says:

joo, att vi ska vara i bodarnas bystuga, hela juaftonen, alltså basta å så. å köra me alla gamla traditioner. men de bara för vi får inte plats hos oss, för ALLA ska vara med. tillsammans. även sakke å kaisa m fam OCH ami och janne m fam! skitkul. 32 st blir vi. så då är vi där alla tillsammans å så



Viekura vad skoj, heeela familjen!! Alskar julen! Och jag tycker Tom ocksa far plats dar, iallafall en del av julaftonen.
Maste erkanna att jag saknar honom nat brutalt. <3

Kommentarer
Postat av: Petri

Åå, vad mysigt det låter. Jul med så många! :D Men lite konstigt ändå att inte vara hemma?

Postat av: Minttu

Bloggpausen förbi, härligt. :D haha, å så publicerar du vår dialog också, vietävä! jaag som trodde den skulle hållas hemlig. men men ;p kul att du haft skoj och kom hem snaaart. :)

2007-10-14 @ 22:49:54
Postat av: äiti

Jt!
Huh, vihdoinkin jotain meidän Päivistä.
Monta kertaa päivässä käyty sun bloggissa ja manattu kun ei ole päästy sivullesi. Täällä on porukkaan iskenyt jo joulunodotus, listoja tehdään jos johonkin suuntaan.
Onneksi olet jo silloin kotona. Täällä kaikki OK, Julia on meillä hoidossa nyt vähän kuumeisena.
Hannes oli vain mielissään kun sai kaverin.
Pikku-Theokin on jo käynyt mummulassa, on muuten söötti pikkunen. Meillä kaikilla on ikävä sua.
Julia sanoi äsken; mä en oo pitkään aikaan nähny Päiviä. Martina lähetti sulle lentosuukon. Jrrt äiti, Hannes, Julia ja Martina (tällä hetkellä kotona)

2007-10-15 @ 09:59:28
Postat av: jenita

Hon hade ett bra också hon ojala tjejen? De stod så i annonsen ju. sorgligt! :(

2007-10-15 @ 14:39:52
Postat av: Henna

Jee, så har jag också nåt att göra igen! Läsa blogg.. =)

2007-10-15 @ 20:06:34
Postat av: pivvenipaulina

P3: Aah, en del konstigt kanske, men om man kor stenhart pa alla traditioner fast man inte ar hemma sa ska det bli super ;)

Minttu: Haha, man vet aldrig vilka konversationer som laggs ut ;P Kommer hem om 40 dagar!!

Mamma: Sa himla skont att ni planerar for julen redan, for det betyder att jag snart kommer hem, med tanke pa att jag ar hemma en manad fore jul :P Sota ungar, saknar dom allihopa! Och jag saknar dej mamma!

Jenita: Jag tror de ar hennes barn, hon ha rinte varit uskovainen hela tiden osv. Ja, sjukt sorgligt!

Henna: :) Men var tog ditt bloggande vagen?

2007-10-16 @ 16:58:55
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom