konstig drom?


Dromde om min gummipojke, systerson och tompis Melvin inatt. Han gjorde taco-paj i drommen. Han ar tre ar och i drommen var han varldens masterkock. Det var han som stod for matlagandet hos familjen Vahajylkka.
Det var myyjaiset och Melvin hade tagit over Jaskas favoritgora, namligen att baka brod. Och han var ocksa riktigt kinglig pa piano, spelade mozart och vivaldi. Haha, det var sa verkligt i drommen.
Nar jag vaknade och fattade att det bara var en drom sa drog jag en lattnades suck, skont att han ar en helt normal 3-aring. Jag kom pa att jag saknar familjen Vahajylkka ocksa, var sa jattelange sen jag var dit och halsade pa. Ami, kommer pa en gang nar jag kommit hem! :D

Forresten, pa torsdag ska Carisa foda sin lilla pojke. Typ en och en halv vecka for tidigt ska dom satta igang henne, for att barnet inte ska bli sa stort.
Jag kanske ar gammelmodig men varje gang mamma eller nan annan inom familjen varit gravid sa har det varit sa spannande att inte veta exakt nar barnet kommer och inte veta om det ar en kille eller tjej. Vi vet att pa torsdag ska hon fa sin pojke. Visst ska det bli kul men inte lika spannande ju!
Maste fort lara Kyler att ga :P Han kan ta tva steg i dagslaget.. Hinner gora det idag, ska vara barnvakt till tio for hon jobbar till sent idag.

Och dar rok min och Toms planerade msn-kvall. Voihan kana.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej Pivvelivven!!
Jag hade en konstig dröm inatt, drömde faktiskt om dig..att jag såg dig men glömde bort att du hade varit borta så länge. Jag sa knappt hej. På tal om konstiga drömmar så drömde jag om Pavarotti samma natt som han dog, hade INTE läst eller hört talas om honom på flera år, mysko.
Ja, jag läser din sida varje dag men kommenterar lite mer sällan. Hade bäst vännen!!

2007-10-16 @ 20:25:34
Postat av: Tom

Rakas, vi kan visst snacka på msn, blir lite sent men det går ju ;) Såklart :) love you

2007-10-17 @ 00:34:55
Postat av: Rakas

Pratat klart :) det var undebart att prata med dig, som vanligt! älskar dig päivi

2007-10-17 @ 03:57:44
Postat av: Saar

haha, jag tänkte byta namn till rakas men jag gjorde inte det. :D
Ja, nog är det speciellt när man inte vet när ungen kommer å va de blir för någe.
Syrran, nu är det inte såå mkt kvar av tiden.
Längtar tills du kommer hem!

2007-10-17 @ 19:29:54
Postat av: Ami

Vilken dröm!:) Det är tur att det bara var en dröm, annars vore nåt lite tokigt... Men av Melvin kan man ändå vänta sig vad som helst, jag skulle kunna blogga bara om hans vardag... Vilken tur att du saknar oss lite i alla fall, för alla vi saknar dig oxå. Barnen pratar lite nu o då om dig. När jag berättade din dröm för barnen så berättade Julia att hon i sin dröm sett att du redan kommit hem..påhittat kanske, jag vet inte...
ha det jättebra så länge du är där o superkul att du ganska snart kommer hem! Kram Ami

2007-10-17 @ 22:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom