japps. here we go



Nu har jag ryckt upp mig fran mitt forra inlagg :) Jag behovde en bra lordag kvall och sondag och det fick jag! Sa nu ar jag pa sa mycket battre humor trots att regnet oser ner ute och en promenad inte kanns de minsta lilla lockande.

Pa lordag kvall hade dom nagon slags jippo vid deras kyrka, mat, tipspromenad och andra lekar. Det var faktiskt himla kul! Alla var sa vauhissaan och efter det sjong vi pa finska. Vad skont, evigheter sen ju och jag behovde inte ens mumla for jag visste exakt hur allt uttalades! ;)

Efter det akte vi till ett kaffestalle. Alla ar helt galna i munkar och muffinsar har. Med pumpkin-smak nu pa hosten. Ja forstar inte tjusningen. Smakar ju blaja, da ar nastan lussebullar godare. Eller, jag vet inte. Samma stuk.

Haha, vi gjode en riktigt rolig sak pa lordag kvall. Vi var 7 tjejer + mamman jag bor hos som akte till hennes mans jobb nar han skulle sluta. Han jobbar pa nat stalle dar dom lagar maskiner till olika fabriker med hjalp av datorer. Later do-trakigt, jag vet. Sa vi tankte muntra upp dom. Vi hoppade in dar i byggnaden i en lang led. Sen korde vi, ni vet den har. Vanster-vanster-hoger-hoger-bakt-framat-framat-framat. Synd att allas bilder blev tokmorka. Men shoot sa kul vi hade! Och dom ocksa, haha..

Efter det sov jag over hos SIljander med dom andra tjejerna. 7 tjejer i ett rum, inte illa.
Pa sondagen akte vi pa mote, var ut och kakade (ovanligt? Nej) innan vi drog till nan skola for att spela amerikansk fotboll. Hmm. Vi fick lov att klattra over jattehoga stangsel for att komma in pa omradet. Dom slussade over tva par barnvagnar ocksa och en finsk tjej fastnade i stangslet och det tog ett himla bra tag innan hon kom loss. Tror vi alla hade blivit dova vid det laget.. Haha.

Iallafall. Ameriansk fotboll. Sa viekura mycket regler hit och dit och jag fattade ingenting! Kompliserat som pip! Fick hela tiden fraga vad det ar som hander nu. Inte gjorde det battre av att nagra av spelarna var man pa cirka 30 ar, som tog spelet pa blodigt allvar. Jag tackar for det finska paret som ocksa var nyborjare och dessutom kunde engelska samre an jag sa dom fattade inte heller sa mycket. Rakna applen och skit :D Spring rakt 10 yard sen vand dig om.. Jaha, sen da? aaah.

Dom brukar spela amerkansk fotboll varje helg sa jag antar att jag blir tvungen til att lara mej det. Men det ar sakert skoj sen nar man kan det. Men fragan ar om en sa klenfattad snorunge som jag nagonsin kommer att lara mig det? Ytterst tveksamt.

Iallafall ar jag himla tacksam for att nagra helger framat ar upptagna med annat.

Nasta helg ar det Upper Michigan och youth days som galler. Helgen efter det ska vi till Toronto igen. Helgen efter det ar de Marathon. Kaija och Briar ska springa hela och tio andra har gjort tva lag och tavlar mot varandra. Stafett eller vad de heter? Alla teammedlemmar springer en egen stacka liksom. Sa vi ska dit och titta. (och efter ett marathonlopp orkar dom knappast spela fotboll)
Helgen efter det ska vi fira Canadas thanksgiving har.. Sa de ar perfekt! Och da har nog Carisa fatt sin bebis och ar hemma en vecka, sa jag kanske passar pa att aka till Minneapolis da. Vi far se.

Vad ska man gora nar det sporegnar? Da far man norda med gott samvete va? Japps, de far man. Ska norda i en timme till, minst. Tills Tom drar till jobbet och jag ska vara barnvakt.

(Min) Tom har forresten fatt sin nya lagenhet idag! Hur bra som hellst. Han och Pekka var sa mielissaan. Tank, det finns radio i duschen ocksa, haha..  Men kan tanka mig att vad som hellst kanns bra efter att man bott tva stycken i ett rum pa 11 kvadratmeter i ett snuskigt hus som de mest bor festande polacker i. Sa nu ar jag faktiskt glad for deras skull! Jag och Henriikka har forresten borjat leta lagenhet nu. Ingen latt match. Satrskilt nar ho vill bo inne i Oslo och jag troligtvis i Jessheim. Hmm.



Kommentarer
Postat av: janina

kul med uppdatering pivven!jag saknar dig här.på onsdag ska jag till stockholm och på torsdag kväll är det finland för hela slanten.:)ska du följa med?kram

2007-10-01 @ 18:18:19
Postat av: Petri

Vad skoj det låter! :D Jag kommer dra till Noge på fredag för arbetsintervju. Hoppas på det bästa för min skull. Vill verkligen dit! :D En grej, tvinga Henriikka att bo i Jessheim, inte långt ifrån Oslo ju... :P

Postat av: pivvenipaulina

Janina, oljer sa garna med sa ;P Pa torsdag, japps, kommer till hamnen da :D Kram!
Petri: Oj, hoppas du far jobbet, de far du sakert men anda. Men du, har du lagenhet?! Hon har stadjobb inne i Oslo, sa vi far se hur de gar. Nanstans mitt emellan kanske?

2007-10-01 @ 21:07:37
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom