Grattis pappa!


Idag har det gatt hela 49 ar sedan min pappa foddes. Laang tid ju! Nasta ar ar han bara halften av 100.
Inte illa. Men arligt talat kanns han val inte direkt sa gammal? Okej, lite gubbvarningar har hann val hunnit fa med aren men det kunde ha varit varre! :D

Har faktiskt gjort ett kort till dig men inte tagit mig i kragen och gatt till posten. Sa du far den nar jag kommer hem. Hoppas din dag varit kalasbra! 


Wihou, pappa paminde om innebandyturneringen, som manga av mina tjejkompisar samt systrar ar pa. Jag vill veta allt om den sen! 


Om exakt 4 veckor ar jag hemma. Idag har jag en brutal sakna-Tom-dag. Jag saknar min familj och mina kompisar och allt det vanliga jag gor ocksa. Vill ga pa friskis, ett Stina eller Rune pass skulle sitta sa bra nu. Kommer att bli stammis dar sen, efter jag rullat hem. 
Men innan friskis ska jag vara med Tom. Massor. Och ata kycklinggryta. Inga smorgasar med massor av dressing i. Och chips, finns det nat vidirgare an chips? Urless pa det.

Forresten!! Jag var pa IKEA med Marijo igar. Det var sa skoj! Sa fort jag kom in pa IKEA kande jag mig hemma. Det kandes som om Julia, min egen IKEA-frejk, skulle dyka upp nanstansifran. Alla namn pa svenska. Kottbullar. Leksans knackebrod. Marabou. Later som om jag varit har i flera ar istallet for typ 60 dagar.. Kanns nastan som det!

Vi kopte hyllor till Marijos lagenhet. Har sovit har tre natter denna vecka, helt perfekt. Igar flyttade vi tva pa ett stort, fett, tjock piano. Det kallas girlpower. Haha!

Nasta vecka blir det Niagra Falls med tre finnar for min del! Och sen blir det massor med folk har i Detorit. Youth days har.. Yeaaah, da kommer tiden att ga annu snabbare ;)

"Lite" sekaava inlagg med det far ni ta.

Kommentarer
Postat av: Ami

Va kul att det är fart o mer folk där! Då går ju som sagt tiden lite snabbare för din del.. En liten lägesrapport från innebandyn(spelarna som var med får väl äran att berätta detaljer): våra svenska tjejer kom fyra av totalt 8 lag! En mycket bra insats av dem som spelat sin allra första turnering! Pratade alldeles nyss med Minttu, de var på väg hem i Piteå. De hade haft jättekul!
Nu tänkte vi för en gångs skull lägga oss tidigt så god natt från mig!

2007-10-28 @ 21:51:07
Postat av: janina

Vi hade en toppen helg!!innebandy tuneringen var riktigt skoj och vi fick minsann beröm av dom.*jag är stolt över oss svenskar nu*hehe.joo, så vi gick vidare till slutspelen och slutade som fyra.bilder finns uppladdade på bebo!!:)

2007-10-29 @ 08:45:40
Postat av: isä

Kiitos onnitteluista. Tunnen vielä olevani nuori mies mutta ehkä ensi vuonna alkaa ikä painaa kun alkaa uusi vuosikymmen.
Lähetä minulle sinun USA;n puhelinnr, sillä Heidillä ei sitä ollut.

2007-10-29 @ 12:27:35
Postat av: Isä

Siitä sinun hukkaan memmeestä koodista. Nyt sinun korttisi on spärrätty eli se ei enää toimi vaikka muistaisitkin koodin. Olen tilannut uuden kortin, joka tulee loppuviikosta ja koodi tulee myöhemmin. Lähetän kortin Siljandereille sitten kun se tulee sillä meillä ei ole muuta osoitetta. Jos haluat sen nykyiseen osoitteesi niin lähetä se osoite meille. Koodin lähetän mieluummin soittamalla sinulle.

2007-10-29 @ 14:08:51
Postat av: pivvenipaulina

Pappa, jag skriver mail till dig. Till timpo58, det ar val den som galler fortfarande?

Postat av: Petri

Det ska bli så roligt när du kommer hem! Jag och tom ska hem till dalarna i helgen., gissa om det ska bli skoj! :D Vi ska försöka låna en bil ifrån någon som vill låna ut en i ett par veckor. Känns redan som att det kommer att bli ganska svårt att få en, men det borde gå. På något sätt. (Bara man lurar folk på rätt sätt så.) :D Hehe...

2007-10-29 @ 17:52:20
Postat av: pivvenipaulina

Ami: Ja, DET behovs, garanterat! Massor av folk, fart och handelser, da mar jag bra! Och fyra ar inte illa alls. nasta ar ska du och jag ocksa vara med dom val?

Janina: Jag sag bilderna och det sag ut som om ni haft det a skoj! Blev faktiskt grymt sugen pa att borja spela igen. Meeen, har ju inte spelat pa sa lange och nu ar ni ju kingar sa vi far se!!

Pappa: Vrsegod, man ar inte aldre an vad man kanner sig som ;) Skrev mail till dig som du redan vet angaende bankkortet..

Petri: Det ska blli viekuran skoj att komma hem ocksa!! Kan du ge dig pa. Hoppas ni lyckas lana nans bil. Hmm, din farfar brukar val ha nagra pa lager? Fiatisar. Hoppas eran helg blir kalas ;P

2007-10-31 @ 04:14:59
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom