era sjusovare


Godmorgon Sverige!


Har precis raknat ut att klockan ar halvatta dar. Och var ar allt folk fran msn? Sag inte att ni fatt brattom till skolan och inte hunnit sitta inne pa msn innan? Sager da de.

Nar jag gick i skolan gick jag och la mig klockan atta varje dag. Vaknade halvfem, dushade, at fiberhavregrynsfrukost, vantade pa tidningen vid postladan, laste tidningen i lugn och ro innan jag satte mig vid datorn ett tag for att kolla nyheterna samt kolla in pa msn och saga hej till alla morgonpigga. Nar klockan var kvart i sju gick jag i lugn och ro till bussen som kom 7.10 Hade alltid alla mina saker med mig, tappade aldrig bort nycklar, busskort eller mobiltelefoner. Vantade pa bussen ett bra tag, vilket jag tyckte var valdigt trevligt. Sen satte jag mig alltid langst fram for att kunna prata med busschaufforen.


Eller hur mamma?



Kommentarer
Postat av: Henna

Nömen, var du också så morgonpigg? Då är vi två! :)

2007-10-30 @ 10:59:09
Postat av: Jenita

eller hur? Det var just såhär det var. De dagar du inte försov dej och var i skolan överhuvudtaget. Muohahha! ;) ;) När jag åkte bil från djurås till blge fick jag en sån längta tillbaka till Haga attack. Alla
bussresor, funderade på vad alla gjorde och hur Biggan mådde! Jag ville tillbaka till Haga! Gamla, kära, trygga och välbekanta haga!!! //Kram!

2007-10-30 @ 11:49:09
Postat av: Minttu

uhm.. gomorron! vaknade nyss, kl 12.00, käkade lite yoghurt å sitter här. hmm, det luktar höstlov? så varför vietävä tror du vi är vakna halv åtta på morgonen då? själv försöker man sova ut och ta igen sig efter helgen. ;p Och det där du skrev om vad du gör på morgonen varje dag innan skolan har jag tagit över nu efter dig. Men förutom allt det du gjorde så ger jag mat, städar kaninburen å gullar med Tixey också i en halvtimme ;) Och du glömde också skriva att du alltid bäddade sängen och städade rummet på mornarna! Men som tur är så vet vi alla om att du gjorde det, även om du inte skrev det. Tsemppiäää! :)

2007-10-30 @ 12:36:22
Postat av: äiti

Juuri sellaisia olivat Päivin kouluaamut.
Joka aamu piti herätä imurin ääneen... Onneksi Päivi on aamuvirkku, kattoi vielä aamupalatkin... Tais muute olla toistepäin.
Koko perhe piti olla mobilisoituna kun neiti oli lähdössä kouluun... yksi etsi kännykkää...toinen bussikorttia...kolmas toista kenkää.. ja pivveni valitti lähimuistiaan
Siltikin meidän Päivi on ihana! Koitahan pärjäillä!

2007-10-30 @ 13:46:50
Postat av: pivvenipaulina

Henna: Du sag ut som en vandrande valnad ofta pa busshallplatsen. Det roliga var att vi bada sprang aven om vi inte hade brattom!

Jenita: Jenita, det ar nog ditt minne som spelar dej ett spratt ;P Voi voi, jag tror jag saknar det jag med. Eller, vissa delar. Typ automaterna, datorerna och F& S, haha. Och kanske dom grona stolarna. Oh vara fredagsfikor. Och egentligen skulle jag vilja anvanda min sk hjarna lite ocksa. Sa ett par veckor pa Haga skulel itnte skada (sa man komme rpa att plugga inte ar min grej alls) Kram!

Minttu: Hur tusan ska jag kunna veta att det ar hostlov? Ingen har sagt nanting till mig ju :D Oc om det ar hostlov ska man ju vara uppe och promenera vid sex, sju :D Hmm, kaninburen stadades senast 1998, sa forsok inte. Just det. och jag hann bladdra lite i nationalencklopedin pa morgonen ocksa.. Haha.
Gora pa lovet?

Mamma: Alahan nyt ;) Vet exakt hur min kronika komme ratt vara nar jjag gifter mig. Vet inte om jag langre tors gifta mig. (Tom, haittaako?)Men mamma, du ar sa sot!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom