"Endast" en vecka kvar!


Om en vecka ar jag hemma. Kanns himla skont. Fruktansvart skont till och med. (fast den har veckan kanns laaaang)
Men lite laskigt ar det ocksa, jag har ju ingen riktig koll pa vad som hander harnast.
Har haft funderingar pa att dra till norge och jobba. Men har inte lyckats ragga at mig nagon lagenhet. Jobb verkar dock inte vara nagot problem.
Min opistolainen Henriikka ska flytta till Oslo i borjan av februari. Meningen ar att jag ska bo med henne dar sen. Det finns mycket mer tvaor att hyra an ettor och jag har knappast moneys till annat an etta sjalv.

Problemet ar att det ar over tva manader till borjan av febriari. Jag har verkligen inte tankt att ga hemma och rulla tummarna i tva manader. Jag (och min omgivning) skulle blivit skogstokig da! Men vad kan man gora i tva manader? Skulle absolut inte haft emot nagra inkomster. Men kan man soka jobb for tva manader?

Jag har tankt ta tag i mitt liv sa pass att jag laser upp ett visst amne pa komvux ialalfall under den tiden., sa att jag ska kunna borja plugga pa hogskolan till hosten eller nasta jul (!!!). Men kan man gora det nar det passar en sjalv? Maste man inte borja dar nar lasaret borjar? Eller kan man bara ta en mattekurs nu, plotasligt?
Maste dit och snacka med dom pa en gang jag kommit hem.

Och soka jobb. Som tusan. Far jag ett jobb sa kanske det blir good byes med Norge for min del. Hmm. Inte latt att vara vuxen och gora vettiga val.
Det var en aningens lattare nar man visste att man far lov att ga i skolan ett par ar framat. Da fanns det  inga alternativ som bara kranglar till allt.
I och for sig finns det val inga alternativ nu heller.

Staderska. Mitt framtidsyrke. Hej a ha.



BTW, hade en trevlig sista helg i Canada, kanns dumt att sga Canada nar dom bodde alldeles intill bron som gar till USA. Men det var pa den sidan iallafall.
Och vet ni vad. Edistysta elamaan. Fick inga som hellst problem vid tullen! Varken pa vag dit eller hem. Wihoooou!

Nu ska jag till Marijo. Sista gangen jag traffar henne for hon aker hem till Minnesota pa tisdag och kommer inte tillabaka forran jag ar hemma.

Sex dagar tills jag aker harifran. Sju dagar tills jag ar hemma. Nedrakningen har borjat! ( I september redan men anda)

Kommentarer
Postat av: äiti

Terveiset Suomesta, tulimme tänään kotiin.Meillä oli hyvä reissu. Oletko sunnuntaina kotona ja mihin aikaan? Oletko kenties sopinut jotain Arlandan hauista? Onko Tom silloin täällä? Ilmoittele jos haluat meitä hakemaan.
Isä on nimittäin töissä sunnuntaina.
Tervetuloa kotiin!

2007-11-19 @ 15:49:58
Postat av: Henna

WOW!!

2007-11-19 @ 22:06:18
Postat av: Dan

På Komvux, eller Vuxenutbildningen ;p kan du nog börja när du vill och läsa lite hur du vill. Och så kan du hoppa in på Törnholn och Gruppboendet emellan. Då går dom där 2 månaderna tokfort. Men är det städerska du siktar på så kanske det är dags för mig att "betala tillbaka" och skriva en ansökan åt DIG den här gången, till Björbo skola, såg att dom sökte igen. ;)

2007-11-20 @ 13:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom