Äntligen hemma!


Åh, jag har trivts så förbannelsernas bra hemma. Sa HIMLA skont att vara hemma. Pa riktigt, borta bra men hemma bäst, bäst, bäst!

Hemresan gick utan några större problem. Förutom att jag fick en bakfull, illaluktande ryss brevid mig på planet från Detroit och förutom att jag fick ganska bråttom i London och förutom att jag var riktigt nervös för att Tom inte skulle komma fram helskinnad (och med en bil utan skråmor)  Han fick nämligen sitt kort bara ett par dagar före och har så gott som aldrig kört bil i vinterväder. Och inga långa sträckor. Men nog kom han fram alltid, without any problems.
Måste jag saga att det kändes helt underbart att träffa honom igen?

Vi har haft så himla roligt sen jag kom hem. Gjort massor utav saker. Bland annat så träffade vi Julls igår. Fika på Waynes, som på de gamla goda tiden. Så himla skojt :) Och så var vi till storasyster nr 1 och hälsade på.. Alltid trevligt!

Men jag har varken träffat Janina eller Henna än. Whataa. Inte sett någon Theo än heller. Ingen Heidi. Och massor av andra människor och saker. Men jag hinner förmodligen :)
Min lillasyster Martina har chockat mej rejalt. Hon pratar så himla mycket! Stora tjejen nu ju. Och Hannes snackade svenska med mig imorse! Har han aldrig förut gjort.

Imorse hann verkligheten ikapp oss och Tom fick lov att åka till Norge. Hej, hopp... Vi ses om sisådär 3 veckor. Mycket bättre än tre månader. Men men. Blää.
Jag skjutsade honom till Borlange innan jag själv åkte till Mockfjärdsskolan. Jag vet, tragiskt. Skrev in mig där, ska läsa in Matte B.
Vilken nostalgitripp det var, att gå igenom den fula skolan. Minnen, minnen.  Samma lärare och lika uttråkade elever. Det jag inte mindes från förr var fulheten.. Gula tråkiga väggar, grått golv, dammiga plastblommor och trasiga fåtöljer.
Men efter att jag mest umgåtts med en två-åring, en ettåring och en liten beis tycker jag att det ska bli skönt att få använda min hjärna lite grann (ja, jag har en sån också, även om det inte alltid märks) och dessutom få nånting vettigt gjort.
Förutom att skolan var ritkigt ful och full av småbarn (Jag slår vad om att jag var en miljon gånger vuxnare när jag gick på högstadiet!) så var jag nöjd.
En lektion i veckan, frivillig räknestuga två gånger i veckan.. Nio veckor framåt.

Så jag hinner gott och väl jobba, hur mycket som hellst, även om jag läser matte. Men problemet är att jag inte har något jobb. (Ni får gärna ge mej ett, hellst välbetalt och roligt.)
Vad är det man gör om man inte har något jobb? Joo, man går till arbetsförmedlingen såklart. Det har jag gjort idag. Det gick bra, tror jag iallafall.
Så nu har jag kommit igång med jobbsökandet på fullaste allvar.

Just nu är jag barnis hos storebror nr 1. Tog med lillebror nummer 10. Snart ska vi till ry på luciaträning och annat skoj (ompparit).
Om jag inte somnar i ratten förstås. Gaah, ar ta mej tusan himla  trött!

Sorry om det fattas vissa å, ä och ö på några stallen. Av ren vana trycker jag fel. Orkar inte läsa igenom texten och ratta till.



Kommentarer
Postat av: janina

no niin, vattengympa idag da;)

2007-11-29 @ 16:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom