Norge-tjabbel

(Nu gör jag en slögrej. Kopierer så gott som allt från min Lunar-blogg. Fast ni som läser båda två måste ju märka vissa skillnader.)

Oh yeah.
Jeg er hemme, sitter stabilte på min vite stol i trivsamme rummet mitt.
Idag har jeg kørt en masse rullande låde med tre trevlige människer. Vi lyckedes åke vilse riktige ordentligt, blev runt 100 km ekstre. Jeg skrev vi trots att jeg var chaufför och bar vel på ansvaret, egentligen. Men det var ikke så farligt, vi hade det kjempeskoj. I varje fall jeg. Og jeg har kvar førerkortet mitt.

Hvad tycker ni om norske min? Haha. De har liksom fastnet . No ei vaan, men norske er lätt. Bare byte ut alle siste bokstäverne till e så låter de som norske ;) Så måste man säge det såder guppigt.

Jaha. Norge var som sagt skoj, slappt. Dit ska jag nästa sommar. Och trivs jag så stannar jag över en längre tid. De ni. Orka Dalarna. Den här gången menar jag det också. Jag är fullt medveten om att jag sagt så miljoner gånger, men hallå. Oslo är ju fullt möjligt på riktigt. Spanien, Nya Zeeland och Australien hinner jag med sen. Och Gaza.

Okej, Norge är snordyrt, när det gäller vissa saker. Pizzor är dyrt, de är bra. En liten pizza och två små drickor kostade sammanlagt 264 norska kroner. Känn på den ni. Men visserligen var inte pizzan så liten egentligen, och den var riktigt god. (Vi blev mätta och belåtna båda två.)
Dessutom är poliserna (politi-politi) i Norge främlingsfientliga och dumma i huvudet. Trafiken är slö, ordentliga skyltar har dom inte uppfunnit där osv.  Trots det så känns det som om Oslo är the place!

Nog för att jag varit i Norge många gånger förut, har bara inte tänkt på det på samam sätt förut.

Nyss var jag på nuorgam hos min vän Morgan. Nicenice, var vad det var. Innan det hann jag en sväng till storasyster nr 1 också.
Imorn ska jag dissa Romme Alpin och allt det roliga där. Ska träffa Julls och Fia. Riktigt skoj det med :) Och på fredag kommer Toto, ska bli jätteskoj å träffa henne. Den bruden är det fart i! Hon åker på söndag och då är även lovet slut.
Ska vi gråta tillsammans?

Det är faktiskt mitt livs sista sportlov (om jag skulle råka hamna på högskola eller liknande så brukar som inte ha sportlov. Och lärare vill jag inte bli). Tänk vad gammal man är. Men vilket sportlov sen. Me gusta!

Nu ska jeg sove og det med besked.

Kommentarer
Postat av: Petri

Vilken bra norska du har! :P hehe, det ser ut att vara typ på riktigt, asså att det är äkta. (Kan vara för att ja aldrig snackat norska själv :D)

Postat av: jonna

kemperoli.. :)

2007-03-01 @ 12:36:35
Postat av: pivvenipaulina

Petri: De är ju äkta norske :D

jonna: de må jeg säge ;)

2007-03-01 @ 16:14:43
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom