Mat-eri

Mamma är snäppet snabbare än mig. Vi var lite småsugna på någonting gott och mamma sa att jag gärna fick komma med förslag på vad hon skulle baka. Jag funderade fortfarande på vad som skulle vara gott när hon ropade att hon hade bakat och gräddat klart en paj.

För mig skulle en likadan paj ta typ tredubbelt så lång tid att göra. Minst. Är ingen naturbegåvning inom det området. (ja, jag har haft kastruller i micron, lyckats göra knäckebröd av kladdkaka, smält smöret till chokladbollar, haft i 1dl salt i en bulldeg, bränt mig mer än en gång osv)
Fast egentligen kan jag om jag vill, efter ett tag iallafall. Men jag kommer inte för mig att testa bara. Men det ska det bli ändring på, fick nämligen en bok som heter "Tjejer i köket" av storasyster nr 2 när jag fyllde år. Hittils har jag bara tittat på bilderna men det vore ju oförskämt att inte använda boken när man fått den. Och det ser faktiskt rätt roligt ut. Dessutom är boken för nybörjare som mig. Där förklaras allt, till och med vad tex en slickepott och ett rivjärn är. Och sen står det en massa om bra mat före och efter träning, mat som skönhet osv. Alltid kul.

Jag vet. Vi kan väl ha tjejmiddag nån dag? Eller kompismiddag? Fast innan det måste jag träna lite så jag inte tar livet av nån stackare ;)

Såklart önskar jag er en trevlig helg också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

övning ger färdighet. go paulina go

2007-03-17 @ 00:32:29
Postat av: jenita

tjejmidda vore nice ju! :)

2007-03-17 @ 11:11:46
Postat av: Ami

hejsan syrran!
det skulle vi ju oxå kunna fixa.. tjejmiddag för oss syrror.. det skulle vara kul och inte så svårt o fixa. Jag skickar i väg min familj på nåt trevligt o så kan vi vara här o laga mat o snacka o ha det trevligt..

2007-03-18 @ 14:11:01
Postat av: pivvenipaulina

Jenita: Absoluto! Var? När?

Ami: hej på dej! De lät som en himla bra idé. Det tycker jag vi kör på. hellst en vardagskväll då helgerna är för korta. Vi får snacka mer, men det skull everkligen vara skoj!

Postat av: Essi

Jag håller med Jenita och dig Pivveni, tjejmiddag vore toppen, men sen är såklart frågan var och när. Mitt kök är på tok för litet man ska ha mycket plats för att kunna tramsa medan man lagar mat annars är det ju inte så roligt! Men jag hänger på om det blir nåt! Kram

2007-03-20 @ 10:33:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom