Våran pappa..



.. Är alldeles för mycket.

Det var på tal om att mamma och vi systrar skulle åka till Ullared och shoppa strax före jul.
Pappa tyckte att han, Janne och brorsorna skulle dit istället. "mucket pilligare, mucket roligare".


Vid matbordet.
"Tämä on hotkinsmetoden, mä hotkin ruokaa." Hans min var så nöjd när han slukade i sig brödet med ett x lager smör på.

Kommer aldrig att glömma den dagen när vi testade kläder i Heidis lägenhet. Pappa drog på sig en grön träningsöverall, med tröjan instoppad i byxorna givetvis. Eller ska vi säga att byxorna dolde tröjan? Det var inte nådigt så högt dom satt, nästan i öronen. Ja, man kunde dra ica-kortet, en låång sträcka. Hur det s¨åg ut frams ka vi inte ens gå in på. Sexigt, sexigt.
Minttu hittade ett par svarta jeans som pappa tyckte var för tigtha.
M: "Vadå, det är ju stretch!!" (hon ville så förtvivlat gärna ha dom)
Pappa: "Pikemmin rätch" (Och så den där nöjda minen, såklart.)

(Ni får ursäkta när jag skriver finska, blir inte alls lika roligt när man översätter)

Ibland är han nästan rolig. Skulle kunna rabbla upp tusen andra tillfällen då han flummat till sig men får bli nån annan dag.




Idag har jag haft en trevlig dag. Var ledig idag, vilket var väldans skönt då jag jobbat mycket på sistonde. Åkte till Borlänge. Julls. Kupolen.
Under min gymnasietid var Kupolen Köpcenter mitt andra hem. Allvarligt talat, ibland hade jag varit där varenda dag (mån-fre), ibland flera gånger om dagen. Vi Hagabarn hade stenhård koll på allt som fanns där. Det var konstigt att gå där idag utan att ha koll på att tex MQ fått in grymt fina kläder, att HM fått mer skor osv. Sjukt, sjukt. Fika på Waynes blev det såklart. Tom joinade, vilket iallafall jag, och förhoppningsvis Julls också, tyckte var skoj.

Gaah. Har fått flytta fram min och Julls utomlandsresa. Jag åker nämligen till USA för tre månader. Biljetterna är inte beställda ännu, men i slutet av augusti ska jag förhoppningsvis komma iväg. Michigan. Aupair. Mamman i familjen verkar vara supertrevlig och lätt att ha och göra med. Två barn, snart tre. Och massa, massa annat. Ska verkligen bli superskoj. Förutom att jag kommer att hamna i Afrikas djupaste djungel, då jag måste flyga själv, byta flyg osv. Dessutom har jag en väldigt stark känsla av att jag kommer att sakna en viss människa extremt mycket.

Nej, nu är det sovdags så det skriker om det. Ska nämligen upp och jobba imorn. Nattinatti gott folk!

Kommentarer
Postat av: Tanita.

Timo-prästen in action :)

2007-07-26 @ 10:39:33
Postat av: Ami

Våran kära pappa, han är för rolig.. undra hur han blir när ham blir ännu äldre?? man har ju märkt att ju äldre folk blir, desto starkare blir personlighetsdragen.. Jaha, håller han fortfarande på med sin hotkinsmetod?? Undra hur många veckor han kan hålla den...

2007-07-27 @ 14:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom