skvaller

Dags för en uppdatering kanske? Har så fullt upp om dagarna så jag har varken tid eller energi för onödigt bloggande. Förutom ibland. Typ nu.

Som sagt så har jag haft lite ont om tid. Först var det Finland. Sen jobb, jobb, jobb och jobb. Jobbade hela helgen  och idag. Imorn är jag dock ledig och det ska firas. Nog för att jag trivs på jobbet, det gör jag, men ibland blir man less. Samma sak hela tiden.Ibland tycker jag att dementa människor är skoj, men ibland tröttnar man på att berätta för den 95-åriga tanten att hennes mamma faktiskt dött för 50 år sedan och tyvärr inte har möjlighet till att komma och hälsar på, eller att dom faktiskt inte sitter i en buss utan går fram och tillbaka i en korridor, eller att  dockan i köket inte är så förtjust i blåbärssoppa. Och nånting som jag lessnar på ofta är att gorma på flomål. Det låter så otroligt fult. Särskilt när jag försöker. Jag kan inte flomål (vill egentligen itne kunna heller men det är "språket" dom flesta gamla förstår sig på, på mitt jobb), det kommer liksom inte naturligt. Söcker. Och uppfinn bättre hörapparater. Snälla.

I lördags var jag på Esses och Jan-Banans bröllop. Himla fint var det. Esse var en väldigt  vacker brud måste jag säga. Och Janne var också eeh. vacker. Näe. Stilig kanske? Inte särskilt eräjorma ialalfall. Haha. Väldigt trevligt var det också. Jag tycker om att gå på bröllop. Var ju inte alls länge sen Jenita och Jims bröllop. Jag kanske redan skrivit om det? Minns inte. Shit the same, får skriva igen. Även det bröllopet var otroligt fint, Jenita var så jättefin.. Min kk har gift sig. Hon är inte min kk längre heller, höhöööö.

Vad mer? Känns som om det hänt massor men kommer inte på nåtning nu.
Joo! Förra veckan blev jag faster. För fjärde gången visserligen men det är ändå skoj. En liten Rebecka Olivia.  Hittils har jag inte sett underverket förutom på bild och hon verkar vara otroligt söt. Som små bebisar brukar vara. Fast sötare.
Tsst. En tröttare barnvakt har Johannes och Ronja troligen aldrig haft då jag fick rycka ut mitt på natten direkt efter en veckas Finlands-resa och kvällsjobb (dvs väldigt lite sömn).

Har hunnit med en hel del andra slags roligheter också men har inte tid till att gå in på detaljer. Kan ju säga att jag trivs, mår bra och har skoj.


Nu ska det bastas. Finnevarning, jag vet.

Bara en sak till.. Knasbella och Toosa. Kom hem! Ingen promenadkompis hade jag nyss. I och för sig ringde jag varken Henna eller Veera. Och det var försent för att ringa storasyster. Och Ville är nog också hemma fortfarande. Så jag gick  med Lina först och sen ensam.  Men ändå. Kom hem.

Kommentarer
Postat av: Kusin Marie

Hej Päivi
Jag har hittat hit! Vad kul att ni har fått tillökning! Gratulera från mig. Jag ser fram emot en bild (om du lägger ut den på bloggen). Vet du om någon annan av våra kusiner har någon blogg?

Postat av: Minttu

eller du kan ju annars ta och pallra dig hit, vill inte heller gå själv på promenad, en massa fullgubbar här bara. Duvet systembolaget = finska juppoja. jaja, ungarna har iaf ngn att prata finska med ;p

2007-07-11 @ 23:14:39
Postat av: Petri

Vad roligt! (Det där som jag har fått reda på.) :D ;P

2007-07-12 @ 01:12:09
Postat av: jenita

Joooo.. jag kommer vara din KK för all framtid! ;) även om jag är gift, blir mamma, pensionär eller dör, som kommer vi alltid vara och förbli KK:s! Jeeah! :P

2007-07-12 @ 20:23:08
Postat av: pivvenipaulina

Marie: Skoj att du också hitat hit! Välkommen ;) Tack, ska gratulera från dig. Näe, vad jag vet så har ingen annan kusin blogg.. Men du kan ju skaffa en, man hör ju aldrig om vad som händer hos er!
Minttu: Jag kommer, nångång.. Och hälsar på alla finska alkisar. Och dig, kanske ;P
Petri: Om du
menar det jag tror så håller jag med ;)
Jenita. tack, de dedär behövde jag få öra! ;D Förresten, sk akanske ner och shoppa lite i Sthlm nån dag när jag är ledig.. Så då kanske vi kan fika eller nåt?

2007-07-13 @ 21:55:20
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom