måndagigt

Lite smådött här på min blogg. Jag vet. Men det finns två anledningar till det, varav den första är ganska dålig.

1. Jag har haft groteskt mycket att göra. Vart lite överallt och var barnis i helgen med en halvgalen Janina ;) Shoppat, tränat osv. Dessutom har jag massor utav plugg.
Sitter och sammanfattar sämhällskunskap nu. Internationell ekonomi. Låter väldigt intressant va? Det är det, jag lovar. Har ett brinnande intresse för sånna saker. Tycker det är så obeskrivligt viktigt att få veta t ex hur mycket jordbruksvaror Afrika exporterar, att det ligger en råvarubörs i bland annat Winnipeg i Canada, att frihandels motsats är protektionism och att Attack-rörelsen är emot globalisering.
Näe, med handen på hjärtat så har jag aldrig förstått varför man ska kunna sånt här, mycket viktigare att skratta och ha roligt. Men det är inte så man får betyg i samhällskunskap. Synd.

Pluggisjag,
2. Jag vet inte vad jag törs skriva här. Har kommit fram till att vem som hellst faktiskt kan läsa det jag skriver (bättre sent än aldrig).Till och med min granne, eller min mamma kan ju läsa, mormor också för den delen om nån bara översätter och jättemånga fler. Tänk om tex min filosofilärare läser, eller nån på jobbet? Tittar man på grafen så är det faktiskt ganska många som hittat hit. Kul men läskigt.
Lunarstrom är så bra, man har fullständig kontroll över vem som läser, vilken tid dom gör det, hur många gånger osv.  Men ändå, det är nånting, vet inte riktigt vad, som är mer lockande här. Det gäller bara att inte avslöja sina djupaste hemligheter ;)
Fast egentligen tycker jag att alla ska skriva sitt namn vid kommentarerna eller nåt sånt.

Näe, nu ska jag fortsätta med pluggeriet. Förresten, jag har lite självdiciplin iallafall. Är nämligen inte inte inne på msn. Brukar liksom ha problem med det där. När jag ska plugga  loggar jag samtidigt in på msn. Och.. Då brukar det bli väldigt mycket skoljobb gjort. Inte.


Sköt om er och ta hand om varandra :)

Kommentarer
Postat av: Esse

Hejsan, ofta så skriver man sitt namn och sen försvinner namnet när man har skickat in kommentaren så jag tror att det flest har skrivit namn men den bara försvunnit. Hade du en trevlig helg? Min va sådär, trevligt var det hos brorn din! Men var och jobbade i lördags så kunde inte spela :( men fick då lite extra pengar, eller får nästa månad! höjt

2007-01-29 @ 19:27:37
Postat av: pivvenipaulina

Esse: Hejshejs! Jag vet. Men jag menade dom som inte kommenterar. Dom kan ju skriva sitt namn bara ;) Japps, min helg var jättesoft! Och nästa blir nog ännu bättre, åker till finland då :)Jaha, Pauli eller? Du FÅR faktiskt hälsa på mig också nångång :)Förresten, mitt fläskiskort går ut nu och köper bara gym, så vi ses nog inte så ofta där heller.. Så. Men ha de bra!

Postat av: janina

halvgalen janina.joo, man tackar ;)hehe

2007-01-29 @ 20:56:26
Postat av: Ami

tjenixen syrran! jag behöver väl inte kommentera dina inlägg för du vet ju att jag läser allt.. jag åkte förresten på halsfluss igen..yllätys, yllätys.. pitää koittaa kestää vaik vähän ärsyttääkin. onnex ei oo niin kipiä ku ennen.

våran prickigpetter fyller förresten 1 idag. Kul! De andra barnen tycket då att det är jättekul, vi har sjungit o gett present o kort fast stackars liten förstår nog inte så mycket..

Vi hörs o plugga på om export och import!!

2007-01-29 @ 21:30:07
Postat av: pivvenipaulina

Janina: Det ÄR en komplimang ;) Torstaina Suomeen, softish!

Ami: Jag hörde de, voi viekura, ni kommer ju aldrig ifrån det! Skulle det inte hjälpa om man opererade bort halsmandlarna eller nåt? Jag hade halsfluss före jul och är fortfarande utmattad efter det ;)

Oj, Willy redan 1 år! Känns som om det var jättenyss pappa väckte mig och "skämtade" om att jag skulle vara barnvakt hos er för att du skulle föda.

Det är bara roligt att du läser. Kommer förbi nån kväll.. Länge sen jag hälsad epå när barnen var vakna och så har jag ju din studentmössa!
Krya på dej, kram!

2007-01-29 @ 23:07:33
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se
Postat av: jenita

haha, jag tror inte du avslöjar dina djupaste hemlisar på lunar heller.. blogg är nog inte till för hemlisar. Ha de kul i finland. Puss hej.

2007-02-01 @ 16:33:19
Postat av: Petri

Ha det så roligt i finland! Väntar med spänning på nästa uppdatering! :D

2007-02-01 @ 22:56:24
Postat av: pivvenipaulina

Jenita: Näe, de är sant. Fast ibland får man lust att skriva exakt som man känner ;) Yeah, I have fun.

Petri: Jag har roligt! Träffat skitmycke skoj folk :) Uppdateringen kommeer sen när jag är hemma.

2007-02-03 @ 13:18:35
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se
Postat av: Petri

Ser fram emot uppdateringen! =)

2007-02-05 @ 14:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom