Helg-igt

Kolla ut och njut! Maa´m, de är så fint med all snö. Det är fint att se på, så att säga.  Röra den är väl ingen höjdare kanske..
I vilket fall som hellst så är ja nöjd nu när snön har kommit, det bevisar ju att nånting i världen är någorlunda normalt fortfarande. För ibland är jag helt säker på att jorden, världen, allt.. Snurrar åt fel håll.

Bilderna är tagna från mitt rum. ( Med mobilen, därav kvalitén.)

(Hur får man bort den fula ramen?)

Fredag-lördag natt nu. Me gusta. Helg är stört-skönt, fast skola är inte heller så farligt, egentligen.
Kvällen har vi i vilket fall som hellst tillbringat  hos min brolla.. Vilket var riktigt trevligt, faktiskt. Och det var hyfsat mycket folk också. Me gusta ännu mer.
Idag var jag förresten ganska duktig som gick upp för att ha bad klockan 8.00 på morronen. Jag och systra mi sov i Borlänge och hon skulle inte till skolan..  Hade mycket väl kunnat stanna kvar och sova, sova, sova i den varma sängen. Men istället tog jag mig till Maserhallen i halkan med en feting-tung bag.
Bara för att vara med när Marlene nästan tog livet utav oss stackars små S3a:or i det kalla och framförallt blöta vattnet. Men skönt var det.

Dalmatiner, dalmatiner.. Några i familjen har förvandlats till det nu under dagarna. Vattkoppsbarn. Tänk om mamma bara misstar sig att jag haft vattkoppor när jag var liten? Finns ju faktiskt inte bildbevis. Så vaknar jag imorgon med världens fetaste bölder över hela kroppen. Jag skulle nästan ha dött, skulle ha låst in mig på rummet, tyckt oändigt mycket synd om mig själv och vägrat visa mig för nån levande eller död varelse.
Näe, då är det tur att dom får det när dom är små. Jag menar Hannes, Benjamin och Melvin är ju bara så sjukt stolta över sina prickar. Dom nästan räknar dom och tävlar om vem som har flest.

Tips kan man aldrig få för mycket utav:

Sov med kläderna på så är du redan påklädd på morgonen.
Stephanie, 8 år

Var kritisk mot cafeteriamat när det ser ut som att den rör sig.
Rob, 10 år

"Valpar har dålig andedräkt även efter de har ätit en ask med halstabletter."
Max, 6 år

"Säg till din fru att hon är vacker även om hon ser ut som en lastbil."
Ricky, 10 år

Kommentarer
Postat av: Petri

Vad fint du verkar ha i ditt rum! Fina gardiner osv... :) Ska du till djurås idag?

2007-01-13 @ 15:05:20
Postat av: pivvenipaulina

Tackar.. Jag är faktiskt nöjd med det nu :)

Postat av: Anonym

paulina du är mycket underhållande får jag lov att säga

2007-01-14 @ 02:58:56
Postat av: Anonym

/erik alltså som skrev

2007-01-14 @ 02:59:57
Postat av: Ami

appropå dalmatinbarn.. olin lasten kans tässä pari iltaa sit saunassa ite ilman jannea, vähän hästäystä you know. suihkutin bennaa ja se itki hulluna ku sillä kirveli niin sen näpyissä. melle jolla ei sillon ollut vesirokkoa, istui ihan tyytyväisenä ammeessa leikkimässä ja yhtäkkiä se alko huutaan ku jellona ja sano et sillä niin kipiä. sanoin sille ettei sulla oo kipiä. se väitti: -juuuu, on näpissä... sit mulla oli semmonen itkukuoro, yks joka itki oikeesti ja toinen vähintään yhtä kovaa mut tekoitkua..

2007-01-14 @ 20:02:19
Postat av: pivvenipaulina

Erik: Bra att nån tycker det. Och du får skriva namn där uppe :P

Ami: Haha, raukka Bennaa :) Och Melvin, han är då min idol, går 100% in för det han gör :D Har han lekt jultomte mer?

2007-01-14 @ 23:28:01
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom