halvgalet trams

Jag tror jag ska klaga lite inför nästa helg också, så kanske den blir lika rolig.. Det hände saker, det tycker en sån som jag om.  Även om helgen började lite visset så, jaa..

I lördags när jag och en kompis gick till Mockfjärd från Boan i äkta snö-oväder på den oplogade vägen, trots att vi egentligen hade kunnat åka bil, sa han  " det är bara korkade människor som gör sånna här saker".
Jag har tänkt på hur sant det är.  Det är bara att inse fakta, jag är vidrigt korkad. Men jag älskar halvgalna påhitt som egentligen är totalt meningsglösa. Folk som aldrig gör meningslösa saker, utan jämt tänker vuxet och förnuftigt är ganska tråkiga.

Mina lördagskvällar är också lite halvgalna och meningslösa ibland, oftats bara meningslösa. Jag sitter liksom och "tittar" på innebandy varje lördag. Gaaah. Men jag skulle aldrig få för mig att erkänna att jag trivs där, som fisken i vattnet och att jag nuförtiden tycker att det kan vara riktigt roligt att följa spelet också, istället för att tramsa/flamsa. Men det skulle jag altlså aldrig erkänna.

I söndags slog jag nytt pivvenrekord. Nämligen endast 12 minuter på Kupolen. Jag (och Sammy) åkte ända från Mockfjärd, och hem igen på en gång, via P3 där jag hämtade skidor.
Granberget, jag menar.. Colorado var jätteskoj! Massa vurpisar. (vurpisar, fult ord va?) Det var fetingmycket snö.. Jag nästan älskar snö.  Vid rätt tillfällen så att säga. Rätt tillfällen är väl när man är i backen och.. När man är i backen och.. När man är i backen och.. När man är i backen.  Allra bäst är det med snö när det är jul. och.. Just de, när man är i backen. ;)


1. Janina flygde  2. Emilia åkte genom snökanonen  3. Alla massa många människor   4.Fin parkering,


Min måndag var förresten också lite halvgalen. Våran klass tog studenten. Eller ja, fejk-studenten iallafall.
Klänning och ballerinaskor, tjoandes ute på ett studentflak. Det var en en riktigt kall upplevelse men riktigt rolig också:) Som jag redan skrivit tidigare så har jag en förkärlek till halvgalna påhitt.
Jag måste bara tillägga att det inte förstörde den riktiga studenten, utan att vi bara fick en försmak av den ;) På min riktiga student vill jag inte skrika på besked, inte ha några som kör upp kameror i ansiktet eller står på skoltaket och skriker att vi måste vända på oss och hellst ivll jag "lite" varmare väder!

Jätten var verkligen en jätte. Jag har tidigare haft komplex för mina onormalt stora händer men efter att ha sett jättens (Richard "Jaws" Kiel) gigantiska klabbar så ska jag aldrig knysta ett ord om det. Okej, visserligen var han längre än mig fast han satt ner( så han hade väl all rätt i världen att ha stora händer också.).
Men det var inte hans kompis (Verne "Mini-Me" Troyer). Jag är dubbelt så lång som han. De ni, alla som påstår att jag är kort :)
Få se om jag kan lägga ut bilder sen. Nångång.

Nu ska pivvenipaulina få mat. Maaaat.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaså du har också joinat jänget och skaffat dig en egen blogg! trevlans! Vill också åka lite sowboard, riktigt skoj! Vadå tycker nån att du är kort?? Du är väl helt normal lång! Tycker då jag på sant!! (du kanske skämta) Ha de! puss

2007-01-23 @ 17:58:23
Postat av: jenita

jaa, du är väl inte spec kort. några fjuttiga cm kortare än mej.. och jag är absolut medellång. :) Päivi, när ska du lära dig hålla dig på vägen? //Kram

2007-01-23 @ 18:30:49
Postat av: Esse

Det var jag Esse som kommentera där innan... Men pivven höll sig ju på vägen ett helt år :D rätt bra av dig Pivveni ;) hheeh

2007-01-23 @ 18:43:54
Postat av: pivvenipaulina

Esse: Jag har haft de i smyg ganska länge nu ;) Men du, vi åker till Romme nån kväll? Eiks joo? Jag är nästan 160cm lång, och inte direkt kort men alltid bland dom kortaste :P och du, jag höll mig på vägen i 1 år OCH en vecka, så de så! pusspuss

Jenita: Jag gillar att vidga mina vyer. Tråkigt att jämt köra på en väg liksom, finns ju så mycket annat att köra på ;D

Postat av: Esse

:) Om man är under 130 börjar man blir kort, "Mini-Me" kan man väl kalla kort!? :) Romme, Låter grymt roligt, bara jag har råd så!:( hatar att spara pengar! Då kan man inte göra så mycket skoj som man har lust med! Men helt klart värt att tänka på! kram

2007-01-24 @ 14:02:03
Postat av: dan

Jag skulle bara informera dig om att jag också håller koll på dig här på bloggen.

2007-01-28 @ 10:58:05
Postat av: pivvenipaulina

Esse: Näe, mini-me är inte kort, han är pytteliten. ;)Ja, jag tycker Romme skulle vara himla kul, faktiskt.. Dit borde vi åka, med värsta gänget. :P

Dan: Å nej :)Tack för varningen!

2007-01-28 @ 18:48:50
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom