Vinland


Finland (Även kallad mini-ryssland av vissa) var skoj. Riktigt skoj.

Jag har en kompis som kallas för Carro. Vi bodde i samma lägenhet, gick samma linje på samma skola i Finland. Umgicks massor. Pratade om allt och inget.  Gjorde massor av galna saker ihop. Så vi lärde känna varandra rättså grundligt. Carro är en människa jag aldrig vill förlora kontakten med, för hon är helt underbar. Tusan, vi har nog aldrig haft tråkigt.
Dom som tycker att jag råkar ut för mycket klantigheter har inte träffat henne. Tillsammans bildar vi ett team som.. Ja, när vi är ute tillsammans nånstans så kan i princip vad som hellst hända.  Alltid händer det nåt.
Henne träffade jag i helgen. Och shit, det var sjukt roligt. Jag ska inte gå in på detaljer då jag är fullt medveten om att vem som hellst kan läsa det här, men kul hade vi alltså. Nu planerar vi på en utomlandsresa till påsk. Om vi kommer iväg så är risken relativt stor att vi inte kommer tillbaka. Näedå.



(Ganska gamla bilder)
1. Provrum Sthlm -05. 2.Carro på Kupolen (Sommaren- 06)  3. Jag och Carro på båten i somras. 4. Vi på opisto.

Förutom att träffa Carro så åkte jag bil. Massor utav bil. (Det var inte ens jobbigt. Tack vare Pexon, Sammy, Mirran, Janina, elvan och tolvan I guess)
Träffade massor av gamla och nya kompisar. Vakade sjukt länge. Sov sjukt lite. Åt skräpmat 4 av fem dagar. Sov hos Julia. Nattfikade på ABC med massa folk. Shoppade. Var på flera olika nuorgams samma kväll. Åkte med i galna finnars bilar (sommardäck, nu). Såg på slagsmål. Var arg på trafiken. Fick en söndrig bil lagad i Haparanda. Skrattade så tårarna rann och så vidare.
Man glömmer liksom av vilka alla som finns där i Finland. Och hur roligt det kan vara. Man är så insöad i Sverige.
På tal om snö så kan jag bara informera er om att jag hatar snö. Särskilt bakom lastbilar. Skulle det kosta Sverige mycket att göra egna vägar för lastbilar? Eller ta bot lastbilarna helt och hållet och istället fixa massor utav nya järnvägar. Bra va?

Visste ni´förresten att Luleborna redan skottat färdigt sina gårdar vid 7-tiden på morronen när det snöat under natten? Trots att det blåste isbjörn. Vi vart faktiskt imponerade.

Julls kom med helglada nyheter nyss. Ingen skola imorn! Kan knappast bli bättre.

Kommentarer
Postat av: petriandthero

Du verkar ha haft sjukt roligt i finnelandet! :D Du får berätta mer sen, kräver det! :P HARE!

2007-02-06 @ 15:41:15
Postat av: petriandthero

Du verkar ha haft sjukt roligt i finnelandet! :D Du får berätta mer sen, kräver det! :P HARE!

2007-02-06 @ 15:42:25
Postat av: pivvenipaulina

Snyggt namn Piether ;P Japps, det var skojskoj. Haha, du ska få höra detaljer om du vill :)

Postat av: Anonym

har du kört ner i diket igen??

2007-02-06 @ 19:11:12
Postat av: pivvenipaulina

svar: Nej, det har jag visserligen inte gjort. Jag skulle förresten uppskatta om du skrev med ditt namn.

2007-02-06 @ 19:21:22
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom