jag + bil = ??

I helgen har jag 2 gånger fått höra en smårolig sak som irriterar mig. Och jag har hört det typ tusen gånger förut och kommer att höra det en miljon gånger till. Men jag tänkte iallafall klargöra läget för er.

Jag har haft körtkort i 1,5 år snart och kört ner i diket två gånger. Inte fem-tio gånger som vissa tror. Andra tror att jag åker ner titt som tätt. Det är faktiskt inte heller sant.

Första gången körde jag ner ordentligt , (13 jan 2006) bilen nästan totalförstördes och hamnade upp och ner. och folk fick skador som dom besväras av fortfarande. Det var inte särskilt roligt.

Andra gången (januari 2007) var inte alls farligt, ingenting hände oss, eller med bilen och efter att vi fått hjälp med att få upp bilen så fortsatte vi till Granberget. Värsta grejen? Öh, nej.
Resten av gångerna har jag hållt mig på vägen (och även tänkt göra det i framtiden).

Visst. Två gånger är rvå gånger för mycket men ändå. Med tanke på att jag kör väldigt mycket bil, har kört många långa sträckor så tycker jag inte att det är "titt som tätt" och det är iallafall inte tio gånger ;)


Så näe, jag har inte fått mitt körkort på posten, inte snott, inte hyrt eller  hittat det.
Jag kämpade för mitt körkort precis som alla andra och fick det för att jag förtjänade de ;) Så de så.


De var allt för idag. Eller förresten, min helg har varit skoj. Roligare än jag förväntat mig liksom.
Nästa helg ska jag köra bil på små, (förmodligen) hala och kurviga vägar till Oslo. Över 400 km åt ett håll. Vi får väl se om jag får ändra på detta inlägg efter den resan. Haha.

Kommentarer
Postat av: Tanita.

folk kanske har fått en sån bild eftersom du pratar och skämtar om d ganska ofta? :) Kraam!

2007-02-19 @ 10:29:22
Postat av: jenita

jaa, du pratar så mkt om de så alla kanske får en sån bild av att de händer oftare än vad det gör. Kanske en teori varför du får höra dessa irriterande kommentarer!:) Kram

2007-02-19 @ 13:27:06
Postat av: pivvenipaulina

Tanita & Jenita: Kanske de kanske, men sääärskilt ofta tar jag inte upp det själv. Och dom mest irriterande kommentarerna kommer från sånna jag aldrig snackar med, men de är inte så farligt :P

Postat av: Jonna

Nu kanske inte DU behöver köra hela vägen. Jag kanske också kan köra en bit..om ni vågar sitta på;)

2007-02-19 @ 19:04:19
Postat av: Paulina

Jonna: De är hur bra som hellst :)

2007-02-19 @ 19:08:15
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se
Postat av: Esse

Jag vill ge er tjejer ett gott råd... Kör LAGLIGT i norge ifall ni inte vill bli ruinerade! Dem har poliskontroller rätt ofta. Ha mycket tid på er vägarna är som sagt rätt små och norrmännen kör grymt sakta! Hoppas att ni får en trevlig helg! Kram

2007-02-21 @ 15:35:12
Postat av: pivvenipaulina

Esse: Tack för varningen, vi kör nog lugnt! Och det blir inte så mycket körning på Norges sida, då vi bara ska till Oslo. ha en skojig helg själv, kram!

2007-02-21 @ 22:54:33
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se
Postat av: Taina (av alla underbara människor)

Har du varit i diket en gång till? Jag har bara hört om ditt första avåk!Så det är nog inte nån fara med ditt rykte!
Ha en bra torsdag!

2007-02-22 @ 08:18:43
Postat av: pivvenipaulina

Taina: Attans! Jag skulle inte ha skrivit de då :)Fast jag var knappt ner i diket då, så de räknas knappt.
Ha de bra på sportlovet :)

2007-02-22 @ 12:47:37
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom