Jag babblar

Lördag idag. Och jag har pluggat!  Händer inte varje lördag, får jag väl lov att säga. Men jag började känna en panikartad ångest-känsla för mitt projektarbete. Så idag har jag läst i  böckerna jag hämtade från biblioteket igår och förberett frågor till en intervju.
Om nån utav er som läser det här,  kan mycket om finska krigsbarn eller känner sånna som kommit hit som krigsbarn och vill bli intervjuade så får ni mer än gärna höra av er till mig.

Har även hunnit leka lite med Veera. Alltid skoj.  Vi har varit kompisar sen vaggan typ.. Och lekt en massa galna lekar som små (särksilt i deras garage :D) men nuförtiden är vi ju V.V (vuxna och vettiga).
Veera fyller 18 år på onsdag och jag fyllde ju 20 i onsdags. Så idag firade vi, haha.

20 år. Gammalt, inte sant? Men jag är en liten snorunge fortfarande, trots åldern. Man är inte äldre än man känner sig. Och jag känner mig som.. Just de, 14.
Fast lite vuxen känner jag mig när jag håller på och skriver CV:n. Måste liksom skynda mig att söka jobb så jag inte hamnar i Floda en sommar till. Nu vill jag testa på nåt annat, nån annanstans. Hellst på ett ställe där jag kan stanna över hösten.  Och trivas och vara glad :)
Fått en massa broschyrer från olika skolor och jag måste säga att Luleå universitets slogan är sämst!
"40 grader kallt men ändå så hett"
Näe, dedär med universitet och grejer är inget för mig, än. Jag ska jobba tills jag kommer på vad jag vill bli. Ser ingen mening med att plugga till ingenting, nånting som jag redan gjort i snart 15 år. Tänk er att jag gått i skola i 15 år redan. 2 år på lekis (kanske inte räknas som skola egentligen men shit the same), 9 år på grundskolan, 1 år på folkhög"skola" och snart 3 år på gymnasiet. Inte illa.
Så nu brejkar vi från skolan (och Dalarna) ett tag.

Förresten, de verkar som om alla är lite "småtrötta" på Dalarna nu. Alla klagar på det nu. Kommer inte att vara nå folk kvar här snart om inte ett mirakel händer.
Minttu & Saara, finns det mirakel? ;D

Huh, mina armar. Jag har träningsverk i dom. Verkligen. Vi körde thai-boxning igår med Robin och det känns måste jag erkänna.
Men killar och tjejer tänker nog lite annorlunda även om det här. "Ni slår allt vad ni har på mixarna, föreställ er att det är kompisens haka ni slår på så slår ni nog hårdare" Typ så sa han. Tjena, tror ni man slår hårdare då? Knappast liksom.

Igår kväll hade jag trevligt och det hoppas jag att det blir ikväll också. Vi satsar på det, tycker jag :)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, smart inlägg, jag önskar att jag hade så mycket fantasi ;) Puss på dig

2007-02-17 @ 17:16:03
Postat av: pirre

Miten ois Aire Heikkinen? Hon är krigsbarn och väldigt innokas på att berätta vad hon varit med. Hon använde mej som terapeut under högstadiet och ringde mej för att prata om sina upplevelsen. Satsa på henne :D

Postat av: pivvenipaulina

Pirre: Jag tror jag klarar mig bra utan, måste ju begränsa mig lite ;) Fast iofs så hade det varit kul med en som har negativa erfarenheter av de hela.

2007-02-18 @ 20:21:10
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se
Postat av: Anneli

våran farfar har kommit till sverige som krigsbarn. men jag vet inte om det är något han vill prata om.. jag har själv inte hört honom berätta om de, vet inte om han var för liten för att minnas nåt.

2007-02-19 @ 12:08:03
Postat av: pivvenipaulina

Anneli: tack för infot, få se om jag vågar ringa honom :)

2007-02-19 @ 15:51:42
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se
Postat av: Minttu

haha, jo finns det mirakel? vi får ju alltid hoppas ;) eller typ som att dom ruton finnarna också kan pallra sig hit eller nåt. Nu eller aldrig ;) hadeså kul i norge :) psst. OOKÅ

2007-02-22 @ 11:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom