Grannens julhus


image112


Postar bilden på grannens hus för att det är så juligt. Och så mycket finare än dom flesta julpyntade hus jag såg i USA. (Är inget stort fan av färgade eller blinkande lampor.) Även om det är totalt överdrivet så är det fint på nåt sätt. Bilden ger inte det pyntade huset rättvisa, du måste komma och checka nångång när du har vägarna förbi..

För ett par år sedan drabbades min lilla Mockfjärd av julljus-mani. Det var nog Janina i huset mitt inne i det stora överkända centrumet som startade det hela. Och så gott som hela viekuran Mockfjärd hakade på (Låter bättre om vi inte nämner att Mockfjärd inte är nån jätte-city precis), alla skulle ha julljus (hellst färgade) på sina hus och gårdar.
Men jag tror faktiskt att hysterin lagt sig lite. Även om det var skoj så länge det varade så tycker jag att det är skont, har blivit allerigsk mot neonblå, gröna och röda lampor blandade hur som hellst. Så f r u k t a n s v ä r t fult!


Men vanlig-färgade lampor är mer än välkomna. Juligt och mysigt bara. Dom rockar fett, haha..


Så. Nu vet ni min åsikt om det är också.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kom igen Plina, du låter som en pensionär. Inte har du väl gått och blivit vuxen?!

2007-12-09 @ 20:55:16
Postat av: Anonym

Fred (jag vet att det är du, fegis!): Vadå blivit vuxen? har väl alltid varit :) och du har fler pensionärvarningar än jag har!

2007-12-12 @ 23:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom