Un día perfecto



Dåligt med uppdateringar här, jag vet. Datorn knasar och mitt tålamod med datorer är inte så beundransvärt.



Idag har min dag varit helt perfekt!
Ledig. Soligt. Tom. Aqua Nova. Lite shopping. Cykling ute. Mysig hemmakväll med Tom.
Kortfattat och bra.

Fast imorn skulle jag kunna ta och hitta på nåt med kompisarna. Om det är fint väder grillar vi!? Ja, det tycker jag. Riktig grillfest. Yeahmen! Jag är på! nån annan? Nej, just de. Nejdå, kom igen.

Petri kommer hem i helgen. Skoj, skoj. Var inte igår man träffade den snubben!

Idag åkte lillebror Joel till opisto. Minns så väl när jag var själv. Opisto. Första tiden på opisto levde jag i ett endaste lyckorus. Minns nästan ingenting av det. Men sen kom vardagen, haha. Men ett skoj år var det, absolut.
Jag och Tom tittade på lite foton därifrån idag. Jag var smällfet. Och jag hade skoj.

Nästa gång jag träffar lillebror Joel är det jullov för honom. Han kommer ju hem på höstlovet men då är jag i USA. (gaah, bara 15 dagar kvar tills jag åker). Det känns konstigt. Himla konstigt till och med. Han är den som varit mest hemma samtidigt som mig det senaste året. Minttu och Saara har varit i Haparanda, Finland, Avesta.. Överallt. Pekka i Norge. Jag och Joel har varit panka och därmed varit hemma. Och letat efter liv i Mockfjärd. Haha.
Jaja. Nog om det. Inte är vi några bundisar för det och inte kommer jag att gråta floder när han är på opisto och har det skoj.  Känns bara lite konstigt och.. Nästan sorgligt ;P Men hoppas hans år blir superbra.


Förresten! Skolorna börjar ju snart här. Det märktes när vi gick på stan idag. "SKOLSTART!!" Står det överallt. Känns så himla konstigt att inte få (behöva) köpa kollegerblock och sånt längre. Jag menar.. Jag är ju ingen student. Vad är jag egentligen? Arbetslös? Eller au-pair kanske. Snart.
I vilket fall som hellst så köpte jag en kalender ändå, fast jag inte går i skolan längre. Bra att ha liksom. Skulle aldrig få för mig att erkänna att jag sknar skolan en smula. Aldrig.

(Kopierar från Lunarbloggen. Yes.)

Uppdaterat: Nuogram hos Morgan och Kim, imorn. på onsdag alltså. ALLA bör komma!

Kommentarer
Postat av: Ami

Tack för visiten igår! det var mycket trevligt att ni kom... undrar om det hinner bli nån tjejkväll innan du åker?? du kanske inte vill spendera en hel kväll med oss men utan tom... men vi kan väl göra ett försök till nåt?
Ha det gott!

2007-08-17 @ 22:58:10
Postat av: pivvenipaulina

Varsågod och tack själv! Det var jätteskoj, tyckte vi båda två :) EN kväll ska jag väl lyckas spendera utan Tom ;) Tisdag hörde jag att det skulle bli. Perfekt ju! Ska bli jätteskoj!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom