Möte med skvallertant


Ibland är det en förbannelse att bo i ett litet samhälle.

Efter att jag skjutsat lillasyster till jobbet bestämde jag mig för att vara lite hurtig. Klockan var 07.05 när jag gick ut på min promenad. Det var grymt skönt faktiskt, trots att jag var seg som tusan. Tänkte på hur tyst och skönt det var, på att jag behöver tystnad ibland.. Det är så skönt att höra sina tankar nångång liksom.
Plötsligt bryts tystnaden.

- Nämen heeej!
Det är en kvinna i 40-50 årsåldern. Kan inte komma ihåg att jag någonsin sett henne. Men hon verkar känna igen mig. Och hon är glad.
- Hej?
- Ja, du kanske inte känner igen mig. Men det var min bror som låg inne på din avdelning i vintras när han bröt armen (eller sa hon foten?). Han tyckte du var sååååå duktig och söt. Jag ville bara tacka dej.Har sett dej flera gånger men inte fått tillfälle till att tacka dej!
Suck, hon blandar ihop mig med storasyster nr 2, inte helt ovanligt.
-Jaha, du blandar ihop mig med min syster, hon som jobbar på ortopeden. Det är hon som är sådär gullig och duktig.
- Jahaa, oj, vad pinsamt av mig! Men du är också duktig, har sett dig ute med dina många barn flera gånger. Trivs ni i det nya huset?
Jaha, nu blandar hon ihop mig med syster nr 1. Och vem tusan är människan?
- Nu blandar du ihop mig med en annan syster!
Hon tittar väldigt forskande på mig
- Oj, oj, oj. Ni är så lik varandra. Men visst är du en Löppönen? Ni är så duktiga allihopa! En av er systrar brukar ju hjälpa till vid huset mitt emot tågstationen. Men väntas nu.. Hur gammal är du?
- 20 år.
Plötsligt förändras hennes min.
- Men herregud! Det är ju du som åkte bil krash bom bäng i alldeldes för hög fart, rätt ut på åkern i fjol va!?
Rösten har också förändrats, hon verkar inte så imponerad.
- Eh, tycker du inte att jag är lika duktig som mina systrar?
Hon tittar på klockan.
- Men vad klockan går, måste fortsätta! Hejdå!

Hon svarade inte ens på min fråga utan vispade på vidare. Vietävä kärring, som förstörde mitt glada morgonhumör. Jag är väl duktig ibland, jag också.
Har faktiskt gett min sittplats till gamla tanter på bussen några gånger.




Kommentarer
Postat av: Heidi

Du är också duktig och gullig pivvelivven. Dessutom har du familjens rekord på följande
1. Shopping
2. Hitta på knäppa saker
3. Du får oss att skratta oavsett hur sura vi är..
4. mycket mera...

2007-04-30 @ 19:03:27
Postat av: Anneli

hahahaahaa ;)

2007-04-30 @ 20:19:39
Postat av: Heidi

Jag försökte kommentera nyss men inte gick det heller..gör ett nytt och sista försök.
Skulle bara säga att du pivvelivven är väl duktig och gullig också. Du har familjerekordet i shopping (avundsvärd bedrift), är bäst på att hitta på knäppa saker, du får dessutom alla att skratta hur sura och griniga vi än är..så de så!

2007-04-30 @ 21:02:33
Postat av: pivvenipaulina

Varför syns inte kommentarerna?

Heidi: Tacktack! Men denna månad kommer jag att shoppa mindre än farsan (och det är som du vet inte så mycket), min ekonomi är nämligen obefintlig! Tur att alla vi systrar är gulliga och duktiga då ;)

Anneli: Jag kan också skratta åt det nu, men vitsi vad sur jag blev :)

Postat av: Minttu

Ska vi inte räkna upp att du också är bäst i vår familj på att duscha länge, alltså sådär jättelänge, tills varmvattnet tar slut. Ifall de kan höja dina poäng ;)

2007-05-01 @ 16:26:39
Postat av: Ami

.. och sen är du bäst på o blogga!! Får skratta tyst så inte mina kära två pojkar vaknar så här dags..
Har det bäst!!

2007-05-02 @ 22:52:24
Postat av: pivvenipaulina

Minttu: Du är fortfarande bitter över att du EN GÅNG inte fick varmvatten. :)

Ami: Haha, tack. Det kanske låter kul men då på morronen var det inte det minsta skoj! Jag borde ha låtsas vara Heidi eller dej och gått därifrån med ett leende på läppärna :)

2007-05-03 @ 19:02:36
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom