Jobb-eri


Gäsp. Känner att jag inte är riktigt van vid att jobba. Särskilt inte delade turer, som idag.

Delade turer innebär att du börjar tidigt på morgonen, tar upp vårdtagarna, (ev duschar), bäddar, frukost osv.
Du går hem vid 12 och kommer tillbaka vid 16.00 för att börja fixa med maten, kaffet, läggdags osv. Man är bara borta de lugnaste timmarna.
Man får varken sovmorgon eller sluta tidigt. Hela dagen går åt det där. Och cyklar man så betyder det att man måste cykla 4 gånger. Blähää.

Så, nu vet alla vad jag tycker om dessa turer.
Fast okej, hade det väldans trevligt hemma mellan passen. Det var bara jag och storasyster nr 2 hemma. Vi kom på att det var riktigt länge sen vi var ensamma hemma hos oss. Kanske har vi aldrig varit det. Mysko. Men i vilket fall som hellst hade vi det riktigt trevlans. Studsmatta, god mat osv. Dessutom lekte jag Hollywood på Ica.

Jag var lite lagom borta imorse när jag skulle åka till jobbet. När jag satt och drack mitt morgon-te märkte jag att det bara var 0 grader ute. Gick ut och startade bilen, slog på värmen och kom in igen för att göra i ordning mig. När jag var färdig och skulle dra kunde jag inte hitta bilnycklarna. Sprang runt som ett yrväder, letade överallt. Visste att jag hade sett dom nånstans! Letade, tittade på klockan och svor högre och högre för varje minut som gick utan att att bilnycklarna hittades.
Skulle precis gå upp och väcka pappa och be honom skjutsa mig när jag kom på vart bilnycklarna var. I bilen såklart, hade ju startat bilen för att den skulle vara lagom varm tills jag var färdig! Tror ni jag kände mig dum när jag skulle förklara varför jag var lite sen?
Sen när jag skulle göra smörgåsar klagade jag på att det inte fanns något annat pålägg än ost - medans jag höll i en talrik med skinka.

I fredags när jag skulle till jobbet pratade jag i telefonen på vägen dit. Väl framme började jag leta efter mobilen, visste att jag hade tagit med mig den. Kände mig urbota dum när jag kom på att jag pratade i den.
Jajaa, de är inte lätt alltid.


Imorn ska jag skjutsa dit lillasyster, till 06.45. Jag är ledig, men hon ska börja på APU där då. Jag vet inte vad ni kallar det, men jag kallar det för en överdrivet snällt storasyster- i som offrar allt (massa sömn ialalfall) för sin lillasyster.

Kommentarer
Postat av: Mirran

Jaa, du var faktiskt en oerhört snäll storasyster! ;) Eller du är fortfarande helt okej, ibland iaf :D Nejdå. Ja tyck om dä'

2007-05-01 @ 16:23:27
Postat av: pivvenipaulina

Tyck om däj mä :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom