Hicka.

Hjälp mig nån. Fort! Ta bort min hicka. Har hickat jättehögt och hårt i massor av timmar nu och den visar inga som hellst tecken på att försvinna.

Har testat allt någon tipsat mig om: (förutom att jag inte ätit en matsked senap)

  • stått på huvudet och räknat till 100
  • druckit vatten upp och ner
  • ätit två teskedar lingonsylt
  • druckit massor av vatten (hållt för näsan samtidigt några gånger)
  • druckit kolsyrat och rapat
  • skrikit rakt ut
  • testat "ullas metod" (försökt tvinga fram hickan)
  • hoppat studsmatta
  • tuggat och svalt två sockerbitar
  • Hållt andan
  • svalt 15 gånger och hållt andan
  • Andats ut i en minut
  • dom har försökt skrämma mig
  • druckit te
  • gjort sit-ups och armhävningar

Men tro inte att hickan försvinner för det.


Alla här hemma bara skrattar åt mig. Lina bankar i väggen för att hon inte sova för att jag låter så illa. Ringde mamma och frågade vad jag skulle göra, hon bara skrattade för att det lät så roligt. Men de är riktigt jobbigt.Jag dör snart om de inte försvinner.


Vad ska man göra för att få bort hickan? Jag ber er. Skriv ner alla era tips. Jag är desperat.

Kommentarer
Postat av: erik

ring polia eller pussa någon

2007-04-23 @ 22:39:15
Postat av: petré

Tänk inte på det, så försvinner det nog av sig själv.. :)

Postat av: pivvenipaulina

Erik: Joo, tänk om det hade hjälpt. Hade NÄSTAN kunna pussa dig till och med :P

Petré: Försök låta bli. Klockan är halvtvå på natten och hickan än tillbaka (hade en break på en timme). Hela jag hoppar till varenda gång jag hickar och det gör ont så jag kan inte låta bli!


Blir tokig, minst sagt. Minttu också, som försöker sova.

2007-04-24 @ 01:29:21
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se
Postat av: jenita

du ska massera örsnibbarna.. det hjälper oftast för mig!:)

2007-04-24 @ 17:15:26
Postat av: Minttu

Ja, det var kul i en minut när du hade hicka, men sen var de slut på de roliga. Ingen hicka mer tack, speciellt inte på natten när man ska sova!

2007-04-25 @ 11:54:48
Postat av: pivvenipaulina

Jenita: Tack för tipset, de har jag aldrig testat. låter knast ju ;)

Minttu: Ja, men du kunde ha gått och lagt dig nånannanstans :)

2007-04-25 @ 22:12:14
URL: http://pivvenipaulina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback
Pivven <3 Tom